رواية أحيا بأنفاسك - ‏الجزء ‏الخامس

رواية أحيا بأنفاسك الجزء الخامس - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن

رواية أحيا بأنفاسك الجزء الخامس 

للكاتبة/حنان حسن 


بعدما اشعلت النار في الغرفة
 الي مفيهاش حد

 روحت بعدها اختبئ في الحمام

 وانا بنتظر خروج حسين من غرفتة

 عشان ادخل انا لغرفتة واسرق الموبيل

وبالفعل خرج حسين 

وروحت انا بسرعة
 علي غرفتة

 لكن وانا لسه علي
 الباب
 اتفاجئت 
بوجود البنت الي كانت معاه في الغرفة

واتصدمت لما شوفت وجه البنت الي كانت معاه

لان الي كانت معاه
 هي... 
(الممرضة) ... الي  حمدي زوجي كان متزوجها


للكاتبة حنان حسن



ووقفت مصدومة بمجرد ما شوفتها

 لكن كان لازم اتحلي بالثبات الانفعالي

ومبديش اي رد فعل يبين لها ان بشوف

فا عملت اني مش شايفاها

و عملت نفسي
 اني انزجعت... وقلقت لما شميت ريحة الدخان

 وعمالة اخبط علي كل الابواب

 عشان الكل يخرج 

يشوف ايه موضوع الدخان ده

ووقفت ادامها انادي
واقول.. 
يا جماعة الكل يخرج يشوف ايه موضوع الدخان ده؟ 

وهي طبعا عرفتني
لكن مكلمتنيش

وفضلت  تبصلي من غير ما ترد عليا 

عشان تفهمني ان الغرفة مفيهاش حد

وانا عملت نفسي مش شايفاها

وخرجت من الغرفة 

وقفلت الباب ورايا

لكن منزلتش علي غرفتي تحت

واتعمدت اني ادخل احدي الحمامات الي في الدور العلوي 


للكاتبة حنان حسن



وانتظرت فيها
لما حسين  يخرج
 هو السفلة الي معاه 

لاني كنت عايزة
اصورهم مع بعض 

وكنت ناوية اوري الصورة لحمدي طليقي عشان
 يعرف الي هو خرب بيتة عشانها
 اخلاقها عاملة ازاي؟ 

وفعلا انتظرت في الحمام 
ولما شوفتهم خارجين من غرفته

 صورتهم مع بعض
 وهما في وضع رومانسي
وصورتهم اكتر من صورة كمان

 اصل ايديهم كانت في ايد بعض
 والصور كانت بتنطق... وبتفضح العلاقة الي بينهم

المهم... بعدما نزلوا 

انتظرت انا شوية 

ونزلت وراهم
 لكن طبعا معرفتش  اسرق الموبيل
 بتاع حسين

ورجعت لغرفتي وانا مستغربة
 من وجود العقربة دي في بيت الغندورة

وكنت بتعجب
 وبسال نفسي

قلت.. ياتري ايه الي لم الشامي علي المغربي؟ 


ومكنش في مبرر للي انا شوفتة ده 
غير ان الممرضة دي

 بعد ما حمدي طلقها 

رمت شباكها علي حسين ابن عمة

 واكيد هي عارفه انهم اغنياء
 وطمعانة فيهم

لكن السؤال هنا؟ 


للكاتبة حنان حسن



هي ازاي وصلت لحسين؟ 

وازاي يدخلها الفيلا هنا في وجود الغندورة؟ 
واهل الفيلا

وايه ولاد  غندَورة دول؟ 
 الي عاملين  زي قراطيس الجوافة


 ومش فارق معاهم حاجة خالص كده؟ 

هما ازاي يرضوا بكده؟ 

وازاي يقبلوا بالوضع ده في بيتهم؟ 

وبعدين.. فين الاخ الثالث 
الي اسمة اياد؟ 

وياتري مختفي فين؟ 

واثناء ما كنت بسال بيني وبين نفسي
  مية سؤال

 ومش لاقية اجابة واحده
سمعت صوت موبيلي بيرن
ولقيت المتصل رقم غريب
فا فرحت.. 

و قلت.. يارب تكون ميار بنتي 
هي الي بتتصل

وفتحت بسرعة

وقلت... الووو

فا سمعت صوت مش غريب علي وداني

ولقيت صاحب الصوت بيسالني


للكاتبة حنان حسن



وبيقولي
ايه يا جرمين يا حبيبتي 
مش فاكرة صوتي؟ 

قلت.. مين معايا؟ 

قال.. كدة بردوا تحطي رقمي الاولاني في الحظر؟ 

قلت.. ايه حبيبتي دي؟ 

انا بسالك انت مين؟ 

 ولو مش هترد هعملك حظر؟ 

قال.. انا
( مجنون جرمين) 

الي عرفتك ان حمدي متجوز عليكي

قلت.. انت مين؟ 
 وعايز ايه؟ 

وايه مصلحتك في انك تعرفني ان حمدي متجوز؟ 

قال... منا قلتلك
انا بحبك

ومصلحتك تهمني

قلت.. طيب يا سيدي تشكر 
علي معلومة ان حمدي اتجوز عليا

الي انت عرفتهالي

 وحابة اطمنك 
ان المعلومة بتاعتك 

اتسببت في انها تخرب بيتي

 ممكن بقي متتصلش بيا تاني؟ 

قال.. بصراحة يا جرمين... 
موعدكيش اني هبطل اتصل بيكي

طول ما حقي لسه مجاش

قلت.. حق ايه الي انت بتتكلم عنة؟ 

قال.. انا بيني وبين حمدي ثار قديم


للكاتبة حنان حسن



وكنت ناوي اخد حقي منه

لكن لما سالت.... واطقست
عرفت انه سافر لندن 
تبع شغلة
 واخد بنتة معاه

لكن انا هستناه...
 و مش هسيبة
 الا لما اخد حقي منه

قلت.. طيب ما تاخد حقكك منه
 انا مالي؟ 

وبعدين انت واضح ان معلوماتك ناقصة

وانا لازم
 اكمل لحضرتك معلوماتك
 بمعلومة  صغيرة

وهي ان حمدي طلقني

يعني انا دلوقتي
 مفيش اي صلة تربطني بحمدي

وامره ميهمنيش في شيئ

قال..علي فكرة انا عارف
 ان حمدي طلقك... وبهدلك
 وانك عندك مليون سبب يخليكي 
تساعديني

 عشان  ننتقم منه 
وانتي فعلا لازم
تاخدي حقك منه

 
قلت...
لازم تعرف 
اني عمري ما هساعدك في الي انت بتقول
 عليه ده

لان  حمدي يبقي  ابو بنتي 
ولايمكن هساعدك ولا هساعد اي حد علي اذيتة

قال.. بجد والله؟ 

 وياتري هتفضلي ثابتة علي موقفك ده

 لما تعرفي انه 
عايش قصة حب
 في لندن 

و اتجوز كمان

وسالتة بدهشة

قلت.. اتجوز تاني؟ 

قال.. اه نسيت اقولك 
 ان الدكتور حمدي 

اتعرف علي مزة جديدة
واتجورها
 واخدها معاه  لندن 
عشان يقضوا شهر العسل
والعروسة الجديدة لحست نفوخة


للكاتبة حنان حسن



 ولحست دماغ بنتك كمان
 وحطت بنتك تحت باطها 
وهارياها فسح وهدايا 

لدرجة ان بنتك نسيتك ومش عايزة ترجع مصر تاني

وطبعا العروسة بتعمل كده.. 
عشان تضمن انها تستحوذ علي الدكتور وبنتة 

وسالتة بدهشة

قلت.. وانت ازاي عرفت كل المعلومات دي؟ 

قال.. مش بقولك اني حاطط حمدي تحت الميكروسكوب

 ومش ناوي اطلعة من دماغي 
الا لم اخد حقي منه؟ 

قلت...اسمع يا اسمك ايه  انت 

اخر كلام هقولهولك

انا مليش دعوة بحياة حمدي الخاصة

ويتجوز ولا يطلق ميهمنيش في شيئ

وكمان مليش دعوة بيك ولا بعداوتك بالدكتور حمدي

ومش عايزاك تتصل بيا تاني بعد كدة
انت سامع

بدل ما ابلغ عنك 
واقول لحمدي علي اتصالك ده

وقبل ما يرد عليا

قفلت السكة في وشة

وفضلت اقول لنفسي

يعني بقي موضوع سفر حمدي مكنش شغل
 فقط؟ 

ده الموضوع في جواز كمان؟ 

اااااه عشان كده اختفي 
من حياتي مرة واحدة؟ 
وبعتلي  ورقة الطلاق؟ 

وعشان كده كمان نبه علي الجميع ان محدش يعطي ليا رقمة؟ 

معني كده بقي ان الغندورة عارفة بموضوع جوازة ده؟ 

بس ازاي  الغندورة تبقي عارفة انه اتجوز 

وتطلب مني اني اقعد انتظرة؟ 
عشان لما يرجع  تصلح الامور بينا تاني؟ 

وليه خبت عني انه اتجوز؟ 

يمكن الغندورة متعرفش موضوع جوازة ده؟ 


للكاتبة حنان حسن




ايه ده انا مبقتش عارفة حاجة
ولا قادرة افكر

بس انا مالي
 ان كان يتجوز ولا يطلق؟ 

انا اهم حاجة عندي
 هي اني اطمنت علي ميار بنتي

ورجعت اسال نفسي تاني

بس ازاي ميار متفكرش تتصل بيا 
الفترة دي كلها؟ 

وازاي العروسة الجديدة قدرت تاكل عقل ميار بالفسح والهدايا؟ 

معقولة ميار تنشغل بحياتها مع ابوها
لدرجة انها تنساني؟ 

وانا الي كنت هموت نفسي من القلق عليها هنا؟ 

ورجعت اقول لنفسي

مش مهم ده كلة

ومش مهم انها تنساني الفترة دي كلها

 مهي عيلة صغيرة بردوا 
واول مره تسافر برة 

وزمانها مبهورة بالجو والناس في لندن

المهم اني انا اطمنت عليها

ولقيت نفسي
اتنفست بارتياح

 وانا بفرد ضهري علي السرير 

وحطيت دماغي علي المخدة

وانا بقول.. الحمد لله

وغمضت عنيا وروحت في النوم

ولاول مره لقيت نفسي بنام بدون قلق

 بعدما اتاكدت ان بنتي كويسة... ومبسوطة

وتاني يوم الصبح 


صحيت متاخر

 ولقيت نفسي نمت 
كتير اوي

ولما فتحت عيني وبصيت علي السرير

لاحظت ان في ملابس جديدة
علي سريري

فا تجاهلتهم.. 


للكاتبة حنان حسن



وعملت نفسي مشوفتش حاجة

ودخلت اخدت شاور وخرجت 

واتقابلت في الغندورة 

الي كانت انتهت من فطارها...

 وطبعا لم تنتظرني علي السفرة

 لاني اتاخرت في النوم 

لكن قبل ما تدخل لغرفتها لمحتني...
 و لقيتها جاية عليا 

وهي بتقولي

اتاخرتي في النوم النهاردة اوي جرمين؟ 

قلت.. معلش اصلي كنت قلقانة طول الليل

 بسبب ريحة الدخان الي كنت شماها

قالت.. انا مش عارفة ايه سبب الحريق الي نشب في الغرفة مره واحدة كده؟ 

قلت.. يمكن يكون ماس كهربائ؟ 

قالت.. يمكن

عموما احنا لسه هنشوف ده كان سببه ايه؟

وبعد ما الغندورة انتهت من حديثها عن الحريق الي حصل بليل

لقيتها بتقولي

علي فكرة يا جرمين

 انا جيبتلك كام طقم عشان تغيري فيهم

تقدري تستعمليهم

 لاني عارفة انك مش جايبة معاكي اي ملابس غير الي عليكي

قلتلها.. متشكرة جدا

قالت.. وبعدين احنا قولنا ايه؟ 


قلت.. صحيح قولنا مفيش شكر بين الاهل 

واثناء ما كنت بكلم الغندورة

 لقيت الشغالة جاية تقولي انها جهزتلي الفطار بتاعي


للكاتبة حنان حسن



فا طلبت منها الغندورة انها تنتظر
 لغاية ما اروح اغير هدومي في الاول

وفعلا رجعت لغرفتي 

ولبست طقم شيك
 من الي جابتهملي الغندورة 

ولما بصيت في المراية

 لقيت نفسي بقيت 
زي القمر

المهم.. خرجت من الغرفة 
وفي ايدي العصاية

 وانا حاسة نفسي قمراية
 بالهدوم الجديدة 
دي

وروحت علي تربيزة السفرة وفطرت

وبعد ما فطرت

طلبت من البنت الشغالة تاخدني علي البول 

عشان اقعد شوية
 في الهواء

المهم... اني لما خرجت مع الشغالة
 لقيت محمد قاعد 
علي تربيزة جنب
 حمام السباحة

فا ادعيت اني مش شايفاه طبعا

وكنت ملاحظة 

انة بيبص عليا
 كا العادة

لكن المرة دي
 كان مركز معايا اوي 


للكاتبة حنان حسن



من اول ما شافني 

يمكن عشان الطقم الجديد 
والنيولوك الي انا كنت عملاه؟ 

المهم... بعد ما الشغالة سابتني ومشيت

لقيت محمد بيقرب من التربيزة
 الي انا قاعدة عليها 

وبيقولي... 
حضرتك لسه زعلانة مني؟ 

طبعا مبصتش ناحيتة 

لكن رديت عليه

قلت.. ده صوت حمادة مساعد الطباخ صح؟ 

قال.. ايوه يا فندم بالظبط

وكنت بسال حضرتك
 ان كنتي لسه زعلانة مني؟ 
 عشان مقدرتش اساعد حضرتك امبارح 

في موضوع رقم جوز حضرتك؟ 

انا طبعا عارف
 اد ايه حضرتك عايزة الرقم 
عشان تطمني علي زوجك

 بس بجد انا كان غصب عني
 ومكنش في امكاني
 اني انفذلك طلبك

قلت.. لا ابدا يا حمادة 


للكاتبة حنان حسن



انا مش زعلانة منك

انا بس كنت متدايقة امبارح
 عشان كنت قلقانة علي بنتي
 لكن خلاص اطمنت عليها الحمد لله 

ظهرت علامات الدهشة علي محمد

وسالني

قال انتي بتقولي انك اطمنتي علي بنتك؟ 

قلت.. اه اخيرررا 
اطمنت الحمد لله

زادت علامات الدهشة في وجه محمد
 اكتر

وسالني تاني

قال.. اتاكدتي ازاي ان بنتك كويسة؟ 

قلت.. لا ده موال كبير 

مش عايزة اصدع دماغك بيه يا حمادة

المهم اني لاول مرة انام امبارح
 بدون قلق
 من ساعة ما بنتي سابتني وسافرت

وبعد ما قلت الجملة دي
لقيت محمد 
بيقولي
هو حضرتك هتعملي ايه؟ 
بعدما اطمنتي علي بنتك؟ 
طبعا انا فهمت قصد محمد 
وعارفة انه عايزني امشي من الفيلا

صحيح انا مش عارفة 
هو عايزني امشي ليه؟ 

لكن متاكدة
انه عايزني امشي


للكاتبة حنان حسن



بس انا ادعيت اني مش فاهمة سؤالة

فقلت...
اهو هقعد شوية في الفيلا هنا

 لغاية ما اشوف اياد ومحمد
 اشقاء حمدي زوجي 

عشان اتعرف عليهم

وسالني

قال...عايزة تتعرفي عليهم ليه؟ 

قلت...مش اخوات زوجي

واعمام ميار بنتي
 وهما جزء من عيلتي دلوقتي؟ 

فا رد محمد بحزن
وهو بيقولي

مش هتبقي مبسوطة لو اتعرفتي عليهم

قلت... ليه بتقول كدة

قال.. صدقيني الناس الي انتي فاكراهم هيبقوا جزء من عيلتك دول
 ممكن يبقوا مصدر شر ليكي
قلت.. ايه الكلام الغريب ده؟ 

قال.. الفيلا هنا فيها مخاطر كتير

وقبل مايكمل محمد
  كلامة

سالتة
قلت...اه صحيح انا سالتك عن اياد 
اخوهم الثالث
 المرة الي فاتت

 وانت مقولتليش هو فين؟ 
بصلي واستعد انه يجاوب

لكن قبل ما محمد 
يقولي اياد فين

 وقف عن الكلام

لما ظهرت الممرضة مع حسين ابن عم حمدي

وكانوا داخلين بيضحكوا وبيجروا ورا بعض
 علي حمام السباحة

ولا كانهم عرسان في شهر العسل 


للكاتبة حنان حسن



وفجاءة
رفع حسين ايدة لما شاف محمد

والقي عليه السلام

 وقالة ازيك يا محمد

فهز محمد راسة بدون ما يعمل اي صوت

طبعا انا عملت نفسي مخدتش بالي 

ان حسين ذكر اسم محمد

وعملت نفسي مركزة 
مع الصوت الي سمعتة من الممرضة 

الي كانت  عمالة تضحك ضحكات رقيعة 
زي الراقصات
بمنتهي السفالة

وللاسف محمد كان ساكت تماما

 ولم يبدي اي رد فعل

وبصراحة الموقف استفزني

فسالت محمد

قلت.. ايه ده؟ 

قال.. ده حسين

قلت....حسين مين؟ 


للكاتبة حنان حسن



حسين الجسمي؟ 

ابتسم محمد 
وهو بيقولي... حسين الجسمي ايه؟ 

ده حسين بيه ابن عم زوجك... حمدي بية

قلت..معلش  افتكرتة  صوت التليفزيون
 اصل كان في صوت رقيع زي صوت الراقصات
 في الافلام العربي القديمة؟ 

فا افتكرت حسين الجسمي عامل كليب جديد

ابتسم محمد 
وهو بيقولي ده مش فيلم 
دي  مايسة خطيبة حسين بيه

قلت.. هو حسين  بية خاطب الاخت مايسة؟ 

  


قال... ايوه اصلهم بيحبوا بعض

ولسة مخطوبين قريب

وسالني محمد
قال. انتي مستغربة ليه ان حسين يطلع خاطب؟ 

قلت.. لا انا مش مستغربة من ان حسين
يطلع خاطب

انا مستغربة من صوت (كائن النوتيلا) 
الي خاطبيها حسين  بية 

وقبل ما يعقب محمد علي سخريتي من الممرضة

رن الموبيل بتاعي

وطبعا مقدرتش مردش ادام محمد

فا مسك محمد الموبيل
وقالي
الموبيل جاي عليه اتصال
من رقم متسيف باسم 
(ماما) 
قلتلة
اه طيب ممكن تديني الموبيل

وطبعا مكنتش عايزة ارد علي ماما. . ادام محمد

لان ماما بتحب تسال عن النفاصيل

فا حاولت اتباطئ لغاية ما ماما تبطل رن

وفي اثناء ما
مسك محمد الموبيل عشان يديهوني

 تعمدت اني اوقع الموبيل علي الارض 
وكانة وقع  مني عشان مش شايفة


للكاتبة حنان حسن



وكل ده عشان اضيع وقت ومردش ع الموبيل

ولما الموبيل وقع علي الارض

فا قلتلة
يادي النيلة الموبيل زمانة اتكسر
يا حمادة

كان واضح طبعا ان محمد عندة فضول يسمع المكالمة الي انا هعملها مع ماما  

فا مسك محمد  الموبيل وفضل يقلب فيه بسرعة
وفي الاخر قالي
الموبيل كويس
ومفيهوش اي حاجة

خدي ردي عليها بسرعة

قلت...لا خلاص الموبيل خلص رن

فا لقيتة قرب مني الموبيل 
و قال.... 
خدي اتصلي بيها 
بسرعة َ


قلت... لا مش مشكلة 

انا هبقي اكلمها بعدين

ولاحظ محمد اني مش عايزة اكلم امي ادامة

فا حسيت انه اتدايق

واستاذن وتركني ومشي 

المهم دخلت غرفتي وكلمت امي
 واطمنت عليها

 وطمنتها عليا

وعرفتها اني هرجع بعد اسبوع 

المهم عدي اليوم

وبليل... دخلت انام
في غرفتي عادي

وفضلت افكر في كل الي حصلي كا العادة

وفضل يورد في بالي كل كلامي مع محمد


للكاتبة حنان حسن



وافتكرت كلامة عن الفيلا 
والناس الي ماتوا في الفيلا 
علي ايد الكائنات الي خرجت من البحر

وفضلت اضحك بيني وبين نفسي

علي الحكاية العبيطة الي كان بيخوفني بيها

فا طفيت النور

وحطيت راسي علي المخدة 
وانا ببتسم بسخرية

 علي طريقة التفكير الساذجة 
الي  هو كان بيفكر بيها

لكن اثناء ما كنت ببص علي الشباك 

لمحت خيال حد ورا الشباك

وعشان انا كنت في الضلمة 
فا كنت كاشفة الي برة الشباك

وعارفة اتحقق من الخيال الي انا شايفاه
 واقف ورا الشباك

وكنت شايفة شخص عمال يبصلي وانا نايمة 

بدون ما يتكلم نصف كلمة

انا في الاول افتكرتة (محمد) 
لكن لما دققت النظر لقيتة شخص شكلة غريب


وفضلت مركزة معاه بدون ما اوريلة اني شايفاه

وقعدت ثابتة في مكاني 
لما اشوف الي واقف ده مين؟ 
 وعايز ايه؟ 


لكن الغريبة
ان الشخض صاحب الخيال
 بعد ما وقف يراقبني من ورا الشباك شوية

سابني ومشي
بدون ما يحاول يدخل عندي الغرفة

فا قلت اكيد ده يبقي 
(اياد) 
اخوهم الثالث
الي مختفي 

فا قمت بسرعة وبصيت من ورا الشباك الموارب


للكاتبة حنان حسن



وشوفت فعلا شخض ماشي 
وخرج من باب الفيلا الخلفي 
المؤدي ع البحر

فا اخدني فضولي 

وحبيت اعرف هو هيروح فين

 بعد ما هيخرج من باب الفيلا الخلفي

لان مفيش ادامة غير البحر

فا قفزت من الشباك

ومشيت وراه لغاية باب الفيلا الخلفي

وفضلت متتبعاه بعيني

 ولقيتة راح علي ناحية البحر
فا خرجت وراه
وفضلت ماشية وراه 

لغاية... ما لقيتة دخل في مية البحر
 وبعدها اختفي
وفضلت واقفة شوية
اشوفة يمكن يخرج من البحر
وعدي وقت كتير لكن مخرجش

ولما لقيت الدنيا عاتمة وشكل البحر كان  مرعب بليل

فا خوفت... 
وقلت... اكيد الحكاية الي قالهالي محمد عن اهل الفيلا 
الي ماتوا فيها كانت حقيقي

ولقيتني بقول بيني 
وبين نفسي

انا ايه الي جابني هنا؟ 

انا لازم ارجع الفيلا 
حالا

لكن وانا بستدير عشان ارجع 

اتفاجات  ب........




لو عايز باقي احداث القصة ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
مع تحياتي
الكاتبة

التعليقات

BLOGGER: 9
  1. دخلنا في الجاد

    ردحذف
  2. جميله جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا

    ردحذف
  3. جميلة جدا بس إحنا عايزين الاجزاء بسرعة عشان خي ممتعة حقا

    ردحذف
  4. في انتظار الجزء السادس

    ردحذف
  5. ياريت تنزلي الجزء السادس

    ردحذف
  6. تحفففة وممتعة

    ردحذف

الاسم

رواية ابقى معي (stay with me),7,رواية أحاسيس ممنوعة,8,رواية إحتياج أنثى,12,رواية أحضان ممنوعة,12,رواية أحضنيني,12,رواية أحيا بأنفاسك,10,رواية إغتصاب في الحلال,8,رواية أغرب رغبة,10,رواية البعض يفضلونها ساخنة,12,رواية الرغبة قبل الحب احيانا,4,رواية العشق المسموم,10,رواية المطلقة و البواب,8,رواية إمرأة لعوب,12,رواية أنفاس ساخنة,10,رواية بت شمال,10,رواية بنت ليل,10,رواية جواز عرفي,10,رواية خلف أسوار الخرابة,6,رواية دعارة مشروعة,6,رواية رغبة شرسة,9,رواية زفافي على مريض إيدز,7,رواية زواج متعة,7,رواية زواج مع إيقاف التنفيذ,5,رواية زوجة للإيجار,12,رواية شبة أنثى,12,رواية عشقتك رغما عنك,11,رواية علاقة ساخنة,9,رواية فضيحة بالدور الأرضي,5,رواية فعل فاضح,12,رواية قادر و فاجر,1,رواية لازم قبل الدخلة,6,رواية ليلة زفاف زوجي,10,رواية ليلة زفافي على أخي,10,رواية مجنون سارة,12,رواية مذكرات راقصة محترمة,5,رواية مطلوب عانس,12,رواية مطلوب مساعد قاتل,4,رواية نبض ميت,12,رواية نصف عذراء,7,رواية نوع من الحب,12,قصص و روايات,366,
rtl
item
حنان حسن - كاتبة روائية: رواية أحيا بأنفاسك - ‏الجزء ‏الخامس
رواية أحيا بأنفاسك - ‏الجزء ‏الخامس
رواية أحيا بأنفاسك الجزء الخامس - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن
https://lh3.googleusercontent.com/-3p6a_8L0qBE/YAwxogHtptI/AAAAAAAADCU/odYV3PlNYYovkdpFsv7IPr09MCP8pJUXwCLcBGAsYHQ/s16000/1611411872637226-0.png
https://lh3.googleusercontent.com/-3p6a_8L0qBE/YAwxogHtptI/AAAAAAAADCU/odYV3PlNYYovkdpFsv7IPr09MCP8pJUXwCLcBGAsYHQ/s72-c/1611411872637226-0.png
حنان حسن - كاتبة روائية
https://www.hananstory.com/2021/01/blog-post_23.html
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/2021/01/blog-post_23.html
true
3044855969157461923
UTF-8
تم تحميل جميع المنشورات لا توجد منشورات إظهار الكل اقرأ المزيد رد إلغاء الرد مسح بواسطة الرئيسية الصفحات المنشورات اظهار الكل مرشحه لك التصنيف الارشيف SEARCH كل المنشورات لا يوجد منشور مطابق لطلبك Back Home الأحد الإثنين الثلاثاء الأربعاء الخميس الجمعة السبت احد إثنين ثلاثاء اربعاء خميس جمعة سبت يناير فبراير مارس إبريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر يناير فبراير مارس ابريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر الآن منذ دقيقة $$1$$ minutes ago منذ ساعة واحدة $$1$$ hours ago امس $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago منذ اكثر من 5 اسابيع متابعين متابعة هذا المحتوى للعضويات المميزه الخطوة الأولى: شارك المحتوى على وسائل التواصل الإجتماعي الخطوة الثانية: اضغط على اللينك على شبكات تواصلك انسخ الكود بالكامل اختر الكود بالكامل تم نسخ الكود بالكامل Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content