رواية العشق المسموم - ‏الجزء الخامس

رواية العشق المسموم الجزء الخامس - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن

رواية العشق المسموم الجزء الخامس 

للكاتبة/حنان حسن 


بعد ما شاهين زوجي وابوه ماتوا..

حاولت شوق سلفتي انها تطردني من البيت 
وترميني في الشارع..

لكن غانم زوجها استطاع ان يمنعها وانقذني من بطشها..


فا توعدت لي شوق وقالت ..بان اخري معها في ذلك البيت بمجردمرور  الاربعين علي وفاة شاهين..

للكاتبة حنان حسن


فا ابتعدت عنها والتزمت المكوث بشقتي
 بالدور الاول ..

واستمر الامر علي ذلك النحو لاكثر من شهر

 حتي جاء اليلة التي  سمعت فيها صوت محرك سيارة شاهين تعمل بالخارج وكان نورها مضاء
 وكان شخصا ما بداخلها...


ولما غانم خرج عشان يشوف مين الي في السيارة..

رجع ووجهة يملاءة الرعب وقال انه لم يجد احد بالسيارة..

ولم يجد سوي تلك الرسالة

فا اخذت زوجتة تقراء الرسالة
 وامتلاءت بالرعب هي الاخري.. بعدما قراتها

مما جعلني اخذ تلك الرسالة لاقراءها لاري ما كان بالرسالة وافزعهم لتلك الدرجة؟

للكاتبة..حنان حسن

وعندما فتحت الرسالة وجدتها تبدوا وكانها رسالة من العالم الاخر....

فقد كان نص الرسالة تماما كما يلي




(بمجرد خروج شهد من المنزل
 ستاتي شوق لترقد هنا بجانبي

احذروا..
فالقبر هنا...متعطش 
للمزيد)

الامضاء..
شاهين

طبعا ..انا مفهمتش حاجة من الرسالة 
واعتقد  ان هما كمان مفهموش..

لكن مجرد امضاء شاهين علي الرسالة..
ومجرد ان ده كلام شاهين وبامضاءة  
فا ده في حد ذاتة  شيئ  مرعب ..
ولاحظت بان  شوق كانت اكثر رعبا منا انا وغانم

  لان التهديد كان مباشر لها بذكر اسمها فيه بوضوح وان لم تبدي ذلك الخوف ..

وبالرغم من رعبها الا انها لم تكترث لللتحذير الذي جاء بتلك الرسالة 

للكاتبة حنان حسن

واخذت تتهمني انا بانني من قمت بالاشتراك مع احدهم بوضع تلك الرسالة بالسيارة لابث الرعب في قلبها..


اما عن غانم فقد وقف مكانه غير مستوعبا لما يحدث..

فا خشيت ان يعتقد غانم هو الاخر بانني  انا من ابعث له بالرسائل..

فقد كان غانم اكثر من كان يحنوا ويعطف عليا في تلك الحياة  الظالمة 

ولم اكن اريد ان اخسر ثقتة فيا

فا اقتربت منه وانا اقسم له بانني بريئة 
مما تدعية شوق

للكاتبة..حنان حسن

فا نظر الي غانم  في شفقة قبل ان يفجر مفاجاءة جديدة 

قال..انا عارف يا شهد بانك متعرفيش حاجة عن موضوع الرسالة 
وده لسببين...
نظرت شوق لغانم وهي تسال بسخرية

قالت..وايه السببين دول ان شاء الله؟؟

قال ..اولا لان الامضاء الي علي الرسالة  لشاهين فعلا لاني عارف امضاءة كويس

نظرت له شوق في رعب  ثم سالتة مرة اخري

قالت..طيب والسبب التاني؟

نظر غانم الينا بذعر وبدء يفصح عن السبب الثاني

قال..بصراحة ..لما سالتوني من شوية عن الشخص الي كان في السيارة

 انا قولتلكم اني لم اجد احد بالسيارة
 ولكنني للاسف لم استطيع  ان اخبركم بالحقيقة  
حتي لا اثير الذعر في قلوبكن 

..ولكن الحقيقة ..هي انني قد شاهدت شاهين 
وهو يقف بجانب السيارة 

وعندما شاهدني ظل ينظر الي قليلا 
ثم اخذ يبتعد حتي غاب في الظلام

للكاتبة..حنان حسن

ثم استطرد غانم قائلا..

قال..انا مكنتش هقولكم لكن لما لقيت في الرسالة تحذير بالموت  
فا كان لازم اقولكم الحقيقة عشان تاخدوا حذركم

للكاتبة حنان حسن

ردت شوق وهي تستنكر ذلك الهراء الذي تسمعة

قالت..وانت بقي عايزني اصدق التخاريف بتاعتك دي؟

نظر اليها غانم باذدراءثم قال ساخرا

والله لو مش عايزة تصدقي براحتك
 لكن انا لو منك اصدق واحذر كمان 

لانك انتي الوحيدة الي مرسل لكي تهديد صريح في الرسالة

ردت شوق مدعية عدم الاكتراث 

قالت..لازم تعرف يا غانم اني عمري ما خوفت ولا هخاف .. وتركتنا وذهبت

وبعد مروراكثر من اسبوع علي ذلك الموقف ..

 وكان قد مر الاربعين علي وفاة شاهين..

للكاتبة حنان حسن

و في خلال ذلك الاسبوع
كان  غانم يغدق عليا الكرم والحنان

 و بصراحة انا قلت  بيني وبين نفسي 
بانه   يبدوا ان غانم   قد خاف من رسالة شاهين  وبدء يطيع الاوامر كي لا يصاب بالاذي..

ولكن شوق كانت بعكسة تماما 
حيث كانت تزيد من كرهها وعداوتها لي  

وخصوصا بعدما تم الاربعين بيوم واحد 

للكاتبة حنان حسن

فا قد  انتهزت شوق غياب غانم 

  واتت  ببعض الرجال الذين يعملون عند ابيها المليونير 

ليجبروني علي  الخروج من المنزل بلا عودة
 والا ستجعل ابيها ذو النفوذ الواصلة لعنان السماء .

.ان يلقي بي الي ما وراء الشمس..

ولكنني حينها اخذت ابكي واتوسل لها ان تتركني في المنزل لانني ليس لي مكان اخر اذهب اليه

 ووعدتها باني  لن اسبب لها اي من المشاكل
 بل ولن تشعر بوجودي اصلا..

للكاتبة..حنان حسن

ولكن التكبر ..والعنفوان  ..والجبروت ..والغرور.

والاهم من كل ذلك اتكائها علي نفوذ ابيها ومالة ومكانتة 

 قد جعلها تستقوي عليا وترفض توسلاتي لها

 وقالت بكل  تعالي..

انتي عايزة تنتظري  غانم عشان تصعبي عليه؟

وساعتها  يقولي سيبيها يا شوق حرام
 دي شحاتة وملهاش اهل 

لكن انا لا هيهمني كلام غانم ولاغانم نفسة.. 
وبردوا هطردك بره

للكاتبة..حنان حسن

في تلك اللحظة صعبت عليا نفسي 

وقررت ان اتحداها
 وارفض الخروج حتي يعود غانم من الخارج

للكاتبة حنان حسن

واري ماذا سيقول؟

ووجدتني اقف امامها واصرح لها بحقيقتها 
لاحجم غرورها

قلت.. انتي انسانة مغرورة وفاكره انك هتتحكمي في الجميع 
لمجرد ان ابوكي غني و عنده نفوذ 

لكن الحقيقة انتي في سوق الحريم ملكيش سعر 

والدليل ان غانم عايش معاكي 
 بسبب المصالح المشتركة بينه وبين ابوكي فقط

لكن لو مكنش ابوكي في الصورة مكنش غانم  اتجوزك اصلا...

للكاتبة حنان حسن

وبمجرد ما قلت لها ذلك الكلام  

وجدتها تامر هؤلاء الرجال  

بالاتي

قالت..بقولكم ايه يا رجالة 

دي واحدة سافلة  وبتتحداني ...

وعايزة تقعد في بيتي غصب عني....

 ده غير انها  متسولة وملهاش اهل يسالوا عليها
 عشان كده ..

عايزاكم تغتصبوها ..وتبهدلوها 

وبعد ما تنتهوا منها عايزاكم تكسروا عظمها عشان متقدرش تقف علي رجلها تاني
 ولا تقدر ترجع هنا مره اخري

للكاتبة..حنان حسن

وبالفعل بدء  الرجال بالهجوم عليا 
وبدءوا بتمزيق ملابسي 
 
وكنت لا اجد شيئا ادافع 
به عن نفسي في وسط تلك الذئاب البشرية سوي الصراخ 

للكاتبة..حنان حسن

ولكن حتي الصراخ لم يثنيهم
 عن ما كانوا ينون فعله معي  

وعندما بداؤا بالهجوم عليا وبداءو في تمزيق ملابسي
 
للكاتبة..حنان حسن

وضعت  يداي علي راسي لكي لا اراهم وهما يفترسونني

 وكنت قد  جلست بوضع القرفصاء..

ولكن اثناء ما كنت اضع يدي فوق راسي
 سمعت صراخ وجلبة وضجيج 

ولم اشعر بان احدا قد لمسني..وكانهم قد اكتفوا بتمزيق ملابسي فقط

وعندما فتحت عيني وجدت مجموعة من الكلاب الشرسة
 تقطع هؤلاء الرجال
 بل واخذ كلب منهم يمسك بذراع شوق سلفتيوكنت اراها وهي تصرخ


حتي انقذها احد الرجال ودخل بها الي داخل المنزل واغلق الباب

اما انا فقد وجدت من يحتضنني
 وياخذني بين زراعية ويستر جسدي العاري بملابسة

 ونظرت لتلك اليد الحانية لاكتشف انها لتلك  المراة غريبة الاطوار 

وعندما نظرت لها 
وشكرتها 

للكاتبة حنان حسن

وجدتها تبتسم لي لاول مرة 

وهي تقول..جيبتلك شوية سمك سخنين  يستهلوا بوقك

وكان واضح انها كانت تكرر نفس الكلمات  
التي كنت قلتها انا لها اثناء ما كنت بعطي لها الطعام

فا قلت في نفسي انهاقد تكون  تهذي

نظرت لها وانا اتعجب منها ومن تصرفاتها الغير مفهومة..
فسالتها؟

قلت..انتي الي طلقتي الكلاب علي المجرمين دول عشان تنقذيني صح؟

للكاتبة..حنان حسن

فا وجدتها تبتسم نفس الابتسامة ...
وتكرر نفس الجملة

قالت..جيبتلك شوية سمك سخنين يستهلوا بوقك

ومره واحده لقيتها قلبت وجهها
 وهي تستمع لصوت محرك سيارة قادمة 

وقامت مسرعة  واخذت من علي جسدي ذلك الغطاء التي كانت تسترني به 

للكاتبة..حنان حسن

وجمعت كلابها لتعود لبيتها قبل قدوم تلك السيارة..

واخذت اتحقق من تلك السيارة القادمة نحوي

 وانا اتعجب لهروب تلك الجارة غريبة الاطوار عند سماعها لصوت محرك السيارة..

وعندما اقتربت السيارة اكتر 
اكتشفت بانها سيارة غانم..

للكاتبة..حنان حسن

وكنت انا في تلك اللحظة ملقاة خارج المنزل علي الارض

 وكانت ملابسي ممزقة  وبجانبي بعض الرجال الذين افترستهم الكلاب..

وكانو ينامون بجانبي علي الارض..

فا نزل غانم سريعا من سيارتة 
بعدما فجعة ذلك المشهد 

للكاتبة..حنان حسن

واتي مهرولا اليا
 وهو في قلق بالغ

قال..مالك يا شهد ايه الي حصل؟ 
ومين عمل فيكي كده؟

فا شرحت له كل ما حدث 
واخبرتة بان شوق طردتني خارجا 

وقد اتت  بهؤلاء الرجال  الذين يعملون عند ابيها ليفترسوني في الخارج 

بينما دخلت هي المنزل واغلقت الباب

للكاتبة حنان حسن

 لكي لا استطيع ان ادخل المنزل مره ثانية

وسالني غانم
قال..وما شأن  هؤلاء الرجال؟
  وكيف مزقتهم الكلاب ؟

ومن صاحب تلك الكلاب؟

قلت..اظن انها كانت بعض الكلاب  الضالة الشرسة

قال..المهم حد قدر ياذيكي منهم؟
قلت..لا لانهم بمجرد ما حاولوا يتهجموا عليا  لقيت مجموعة من الكلاب  بتفترسهم وبتبعدهم عني

للكاتبة..حنان حسن

نظر الي غانم في شفقة وحنان بالغ

 وهو يقول...
تعالي معايا يا شهد

واخذني من يدي
 ودخل بي للمنزل وفي تلك اللحظة  
وجدت شوق تتاوه من الا االالم 

بسبب  اصابتها بعد  عضة الكلب

 ونادي غانم علي شوق  بصوت عالي مليئ بالغضب

قال..الي انتي عملتية ده جريمة

للكاتبة..حنان حسن

 وانا مضطر اجيب االبوليس دلوقتي حالا وابلغ  عن شوية البلطجية الي ابوكي مشغلهم معاه

 وطبعا البوليس  هايسجنك انتي معاهم.. 

ده غير الشوشرة الي هتمس سمعة ابوكي وممكن يتسجن هو كمان

ردت شوق بانكسار وهي تدعي قلة الحيلة

قالت..طيب وانا اعملهم
 ايه ؟
انا لقيتهم شافوها وحليت في عنيهم وهجموا عليها عشان يغتصبوها

 لكن الكلاب طلعت عليهم مره واحده وقطعتهم يستهلوا

للكاتبة..حنان حسن

رد غانم في حسم

قال.. والله جريمتك دي جريمة ...مفيش مفر منها ولازم هتتسجني 

قلت لا طبعا انا مش ممكن اتسجن انت بتقول ايه يا غانم؟

فا نظر غانم محاولا مساومتها  ..

قال مشكلتك ملهاش حل الا اذا؟

قالت... الا ايه؟

قال الا بقي لو عملتي حاجتين 

  والحاجتين بايد شهد 
قالت ..قول ايه الحاجة الاولي؟

قال.. اول حاجة انا شايف انك لازم تعوضيها ماديا عشان متبلغش عنك 

للكاتبة..حنان حسن

قالت..اعوضها ماديا بايه يعني؟

قال..البيت الصغير الي ابوكي كان شاريهولك غرب البلد  
ممكن تتنازلي ليها عنه
 وانا ممكن اقنعها
 بانها تقبل تتنازل عن شكوتها ضدك

قالت..شكوي ايه؟

 اذا كنت انا الي متصايه وهي مفيهاش خدش

للكاتبة..حنان حسن

قال..متنسيش ان وجود شويةالرجالة  البلطجية بتوع ابوكي هنا

ومنظر شهد كده بملابسها  الممزقة دي يخليها تقدر ببساطة تدعي بانهم اغتصبوها وتقول كمان ان ده كان 
 بناء عن اوامر منك انتي وابوكي

 ده غير اني بصراحة ساعتها انا هشهد عليكي معاها

للكاتبة حنان حسن

قالت..بردوا مش هتنازل لها عن بيتي 

قال..خلاص تمام استعدي بقي للمحاكمة لان البوليس في الطريق..

فا جلست  شوق وقد بدا عليها القلق

وبعد قليل سمعنا صوت سرينة سيارة الشرطة 

وبمجرد ما سمعت شوق ذلك الصوت ..

طلبت من غانم الاوراق التي يجب ان تقوم بالامضاء عليها لي 

لكي تتنازل لي عن بيتها المكون من دورين وبه حديقة  كبيرة ..

للكاتبة..حنان حسن

وبالفعل قام غانم بجعلها تمضي وتبصم ايضا.. 

وهي تسال  عن الطلب الثاني او بمعني ادق ..عن العقاب الثاني..؟

قال..عقابك ان شهد تفضل عايشة معاكي هنا في نفس البيت لمدة ثلاثة شهور كاملين 
وتعامليها كويس في الثلاثة شهور دول او علي الاقل تكفيها شرك

للكاتبة..حنان حسن

قالت..موافقة

وبعد ما دخل رجال الشرطة وسالوا عن سبب اصابة هؤلاء الرجال ؟

تعلل غانم  بان مجموعة من الكلاب الضالة الجائعة
 كانت في طريقها للجبل وهاجمتهم جميعا عندما حاولوا اصطيادهم..


واتصل رجال الشرطة بالاسعاف
 الذي اخذ جميع المصابين..

وبعدها ساعدني غانم علي النهوض 
وطلب مني ان ادخل شقتي 

للكاتبة..حنان حسن

وبعد قليل  تعلل بانه  اتي لي بالبقالة التي ياتي لي بها كل يوم

 وكان بها كل ما يحتاجة البيت..  
ودخل ليضع المشتروات علي التربيزة القريبة من الباب 

وابتسم وهو يعطيني في يدي عقد المنزل الجديد الذي قد اخذتة من شوق تاديبا لها 
عما فعلته معي

للكاتبة حنان حسن

قال..اظن ده تعويض معقول
 مع انها هي الي اتعضت من الكلاب

قلت..بجد انا مش عارفة اشكرك ازاي يا غانم؟

اقترب مني غانم ونظر بعيني.. واخذ يهمس في اذني برقة بالغة 

قال..طول منا عايش يا شهد ..متخافيش ومتقلقيش ..من اي حاجة

للكاتبة حنان حسن

قلت..ربنا يخليك ليا
ابتسم غانم وفرح بكلماتي وكانت تلك الدعوة تعني له الكثير 

قال.. انا هطلع دلوقتي ولو احتجتي لاي حاجة هتلاقيني جنبك

 قلت تمام...

وفي المساء  كنت افكر مع نفسي
 بان اطلب من غانم ان يبيع لي ذلك المنزل الذي قد تنازلت لي عنه شوق 

وبعد ان اخذ ثمنة اذهب واشتري بيتا اخر في بلد اخر
 لا تستطيع ان تصل لي فيه شوق
 ولا اجد به رعبا كا الذي اجده في ذلك المنزل..

للكاتبة حنان حسن

وبذلك اكون تركت الماضي باكملة خلف ظهري 

واعيش في سلام 
وبالفعل قررت ان افاتح غانم الليلة عند عودتة من الخارج

 وقبل ان يصعد عند العقربة شوق
 ..فا تعمدت بان اترك باب الشقة بتاعي مفتوح 

عشان اشوف غانم قبل ما يطلع 
وافاتحة في الموضوع 

للكاتبة حنان حسن

لكن وانا بفتح الباب تفاجاءت بوجود كارثة امام باب الشقة .........

لو عايز تعرف باقي احداث القصة ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
مع تحياتي 
الكاتبة حنان حسن

التعليقات

BLOGGER: 23
  1. رووووووعاااتك💕💕💕💕💕💕

    ردحذف
  2. ياه ممتعة جدا

    ردحذف
  3. الجزء السادس من العشق المسموم

    ردحذف
  4. الجزء السادس لو سمحت قصة مشوقة

    ردحذف
  5. الجزء السادس العشق المسموم

    ردحذف
  6. اين الجزء السادس

    ردحذف
  7. اين الجزء السادس

    ردحذف
  8. قصه رائعة في انتظار الجرء السادس
    انا مدون جديد ابني موقعي لسه هي عن المعلومات العامه الطبيه
    اكون شاكر لو عملت زياره للموقع لمساعدتي
    Www.knowledge-basic.com

    ردحذف
  9. ايمت بتنزل باقي القصة يعني

    ردحذف
  10. الجزء السادس فين

    ردحذف
  11. اين الجزء السادس لو سمحتو

    ردحذف
    الردود
    1. احنا قربنا ننسى كل الحلقات
      اين بقية القصة

      حذف
  12. فين باقى القصه

    ردحذف

الاسم

رواية ابقى معي (stay with me),7,رواية أحاسيس ممنوعة,8,رواية إحتياج أنثى,12,رواية أحضان ممنوعة,12,رواية أحضنيني,5,رواية إغتصاب في الحلال,8,رواية البعض يفضلونها ساخنة,12,رواية الرغبة قبل الحب احيانا,4,رواية العشق المسموم,10,رواية المطلقة و البواب,8,رواية أنفاس ساخنة,10,رواية بت شمال,10,رواية جواز عرفي,10,رواية خلف أسوار الخرابة,6,رواية دعارة مشروعة,6,رواية رغبة شرسة,9,رواية زفافي على مريض إيدز,7,رواية زواج متعة,7,رواية زواج مع إيقاف التنفيذ,5,رواية عشقتك رغما عنك,11,رواية علاقة ساخنة,9,رواية فضيحة بالدور الأرضي,5,رواية فعل فاضح,12,رواية قادر و فاجر,1,رواية لازم قبل الدخلة,6,رواية ليلة زفاف زوجي,10,رواية ليلة زفافي على أخي,10,رواية مذكرات راقصة محترمة,5,رواية مطلوب عانس,12,رواية مطلوب مساعد قاتل,4,رواية نبض ميت,12,رواية نصف عذراء,7,قصص و روايات,269,
rtl
item
حنان حسن - كاتبة روائية: رواية العشق المسموم - ‏الجزء الخامس
رواية العشق المسموم - ‏الجزء الخامس
رواية العشق المسموم الجزء الخامس - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن
https://lh3.googleusercontent.com/-zXsyE2aXJpE/Xxm4jUFZ3RI/AAAAAAAABqE/Ub5EsSjGn4MfgTaUlZA6HHCw1Aq5u_1MwCLcBGAsYHQ/d/1595521162018500-0.png
https://lh3.googleusercontent.com/-zXsyE2aXJpE/Xxm4jUFZ3RI/AAAAAAAABqE/Ub5EsSjGn4MfgTaUlZA6HHCw1Aq5u_1MwCLcBGAsYHQ/s72-c-d/1595521162018500-0.png
حنان حسن - كاتبة روائية
https://www.hananstory.com/2020/07/blog-post_0.html
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/2020/07/blog-post_0.html
true
3044855969157461923
UTF-8
تم تحميل جميع المنشورات لا توجد منشورات إظهار الكل اقرأ المزيد رد إلغاء الرد مسح بواسطة الرئيسية الصفحات المنشورات اظهار الكل مرشحه لك التصنيف الارشيف SEARCH كل المنشورات لا يوجد منشور مطابق لطلبك Back Home الأحد الإثنين الثلاثاء الأربعاء الخميس الجمعة السبت احد إثنين ثلاثاء اربعاء خميس جمعة سبت يناير فبراير مارس إبريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر يناير فبراير مارس ابريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر الآن منذ دقيقة $$1$$ minutes ago منذ ساعة واحدة $$1$$ hours ago امس $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago منذ اكثر من 5 اسابيع متابعين متابعة هذا المحتوى للعضويات المميزه الخطوة الأولى: شارك المحتوى على وسائل التواصل الإجتماعي الخطوة الثانية: اضغط على اللينك على شبكات تواصلك انسخ الكود بالكامل اختر الكود بالكامل تم نسخ الكود بالكامل Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content