رواية أحاسيس ممنوعة - ‏الجزء ‏الثامن (الأخير)

رواية أحاسيس ممنوعة الجزء الثامن (الأخير) - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن

رواية أحاسيس ممنوعة الجزء الثامن (الأخير) 

للكاتبة/حنان حسن 



بعد ما  دلال بدات تاخد الولد خالد ابني  في حجرتها ليقيم معاها  امام الجميع..
 ومبقاش فارق معاها كلام الناس ..
عرفت ساعتها ان دلال قد نويت علي الهروب والرحيل من البيت  للابد..وخصوصا ان دلال ملهاش اهل ولا ليها اي حد خالص هنا

للكاتبة..حنان حسن

فا قمت بشحن اذن منصور علي دلال 
واقنعتة بانها قد خانتة بعدما قامت  بقتل ابنائه الثلاثة..
 ليقتلها قبل ان تهرب...

وبالفعل ..خرج منصور يبحث عنها في كل مكان ولكنه لم يجدها...

وفجاءة رجعت دلال في الليل وكان يبدوا عليها التعب والارهاق...

 ولكن منصور كان لا يزال بالخارج لانه لم يكن يعلم بانها ستعود للبيت..

للكاتبة حسن

ولاحظت بان دلال تاتي وهي علي عجل وسوف تخرج مره اخري
 وكان واضح انها سترحل هذة المره دون عودة 

خوفا من منصور  ومن انتقامة منها لاعتقاده بانها قد قتلت اطفالة

وطبعا انا مكنش ينفع اتركها ترحل هاكذا ببساطة

فا قمت بالاتصال بمنصور واخبرتة بان دلال هنا 

ونبهت عليه  بان ياتي سريعا لكي  يلحقها قبل ان تهرب

للكاتبة..حنان حسن

 وقمت انا بالذهاب لها لغرفتها
  قاصدة استفذاذها لاطفئ نار غليلي منها ..
ولاعطلها عن الرحيل حتي ياتي منصور...

للكاتبة..حنان حسن

 ووقفت علي باب غرفتها وانا اسالها بسخرية..

قلت..رايحة علي فين يا مزة؟

نظرت الي دلال غير مبالية ولم تلقي لسؤالي بالا

فا دفعت باب الغرفة ودخلت دون استاذان 
وجلست علي طرف السرير 

وقلت ساخرة

قلت..انتي فاكرة نفسك هتقدري تهربي من منصور ؟

دا انا لسة مسخناة..عليكي وزمانه علي وصول عشان يقتلك

قالت..طبعا منتي لازم تسخنية عشان هتموتي مني والغيرة هتكلك

للكاتبة..حنان حسن

قلت..لا التسخين الي انا سخنتة لمنصور تسخين مش عادي..ده تسخين اكسترا...
دنا وصلتة انه لو شافك هيولع فيكي بجاز وسخ

قالت..واضح ان موت المساخيط عيالك اثر علي عقلك

للكاتبة..حنان حسن

اقتربت منها وانا اقسم في اذنها بحياة المساخيط عيالي ...
قلت. وغلاوة المساخيط  عيالي ..لنهايتك هتكون علي ايدي يا فاجرة

للكاتبة..حنان حسن

وهمست في اذنها وانا اخبرها بما فعلتة بها لتعلم كم الفزع التي هي مقدمة علية

قلت..انا قتلت ولادي ..وخنقتهم  بالمخدات  عشان الصق التهمة فيكي 

وقلت لمنصور انك انتي الي قتلتيهم...
 وهو دلوقتي جايلك في الطريق وهشوفك وانتي بتتقطعي جزايل قدامي ودمك هيملا المكان كمان دقائق

نظرت الي دلال وهي مذهولة وسالتني لتتاكد مما سمعتة مني  منذ قليل 
قالت..انتي الي قتلتي ولادك؟

ابتسمت  لها بابتسامة مستفزة وانا اهز راسي با الايجاب

للكاتبة..حنان حسن

قلت..ايوة انا الي قتلتهم وقولت لمنصور انك انتي الي خنقتيهم عشان يجي دلوقتي يقطعك حتت 

ردت دلال بوقاحة متناهية لتستفذني 

قالت . طيب وايه يعني منا كمان اشتركت مع منصور وقتلنا الراجل الي انتي افتكرتي انه اغتصبك ولبسناكي الليلة وفهمناكي انك انتي الي قتلتية

للكاتبة..حنان حسن

ومنصور كمان  واخد السكينة الي عليها بصمتك واعدامك هيبقي علي ايدي ان شاء الله

 رديت ..وانا يبدوا عليا الذهول 

قلت..هو انتوا الي قتلتوا الراجل الي كان ميت جنبي علي السرير؟

اخذت دلال  تضحك وهي شمتانه بصدمتي في منصور ....
ثم...
قالت.. قتلناه ..ايوه ولبسنهالك 

قلت..طيب سعد جوزك وقتلتوه انتي ومنصور عشان كشف خيانتكم؟
 لكن ...
الراجل الحرامي لية تقتلوة؟
ومصلحتكم ايه في كده؟

للكاتبة حنان حسن

وقبل ان تجيب دلال علي سؤالي ..
كان منصور يقف يستمع لشهادتها عليه
 واخذ يطبق بيده علي شعرها ويجذبها للداخل ليفتك بها
 حيث كان يحمل سكينا بيده .. 

وهو يقول... ايوه انا الي هجاوبك علي السؤال ده 

..انا قتلت اخويا عشان الخاينة دي

 وهقتلها هي كمان دلوقتي وهدفنها جنبة في المطبخ

للكاتبة..حنان حسن

وف اللحظة دي ..
ظهر رجال البوليس
 فجاءة ..
حيث كانوا يسجلون كل ما حدث بالصوت والصورة

فا اخذت دلال تصرخ وتستغيث وتحاول الدفاع عن نفسها فا قام منصور بطعنها  في قلبها 
فاجاءة..

 قبل ان ينقذوها رجال المباحث من بين يدية

فسقطت دلال قتيلة بين قدمية

للكاتبة..حنان حسن

وبسرعة قام رجال المباحث بالقبض علي منصور الذي اعترف بكل شيئ
بالتفصيل..
واقر بقتل اخوه وذلك المجرم الذي كان قد قام بايجارة ليغتصبني..

واعترف ايضا بان دلال هي من قامت بمساعدتة وانني بريئة تماما من اي جريمة كان قد فعلها هو ودلال

للكاتبة..حنان حسن

طبعا انتوا هتسالوني دلوقتي..؟؟
ايه الي جاب  البوليس في الوقت ده ومين الي اتصل بيه؟؟

وطبعا عشان اشرحلكم ازاي البوليس وصل  في الوقت ده...
فا لازم اعمل فلاش باك
وارجع بالاحداث للخلف

وتحديدا..

ليلة ما شوفت الفيدوا الي كان في موبيل دلال ...

واكتشفت ان منصور هو الي قتل ذلك المجرم 

وتاكدت  باني بريئة

ومعني اني بريئة يعني خلاص مفيش حاجة ممكن تمنعني او تخوفني من اني اذهب للبوليس وابلغ عن منصور ودلال..

للكاتبة..حنان حسن

.بس بصراحة قبل ما اذهب للبوليس في الليلة دي كان لازم اعمل حاجة مهمة..

وهي..اني اتسلل لغرفة دلال واقوم بخطف خالد ابني في الليل..

وبعدها ذهبت به لامي التي اخذتة  و سافرت  به للبلد بعض الوقت ليختفي خالد من الصورة شوية

وكان لازم اخطف خالد لاكثر من سبب

للكاتبة..حنان حسن

اولا..لان دلال كانت قد بداءت تاخذ الولد لغرفتها وتستحوذ عليه دون الالتفات لتساؤلات الناس 

مما يعني بانها قاربت علي الهروب بالولد والاختفاء للابد
 متبعة المثل الذي يقول(يارايح كتر من الفضايح) ومعدش في دماغها ان كان الناس تسال ابنها ازاي ومنين او لا

للكاتبة..حنان حسن

ثانيا..كان لازم اخطفة عشان العداء بين منصور ودلال يزيد ويتسع اكتر

وخصوصا انها كانت بتتهمة هو بخطفة

ثالثا..ان دلال لم تكن لتقبل بان تعطيني خالد طوعا حتة لو علمت بانني انا امة 

وكان من الممكن ان تؤذية في حالة لو اكتشفت بانها ليست امة 
كما فعلت بحسين ابنها 
وهي كانت تعتقد بانني امة

فكان يجب ان اخطف خالد

للكاتبة..حنان حسن

المهم..بعد ما خطفت خالد منها..
ذهبت للبوليس وقمت بالابلاغ  عنهم
 وشرحت للبوليس كل شيئ بالتفصيل
 ما عادا شيئ (واحد)

 لم اخبر به البوليس وهو (قصة خالد)وذلك لكي لا اقع انا في قضية تزوير في اوراق رسمية لان خالد مقيد في الاوراق الرسمية باسم سعد شقيق منصور..

وكمان بيني وبينكم لان خالد دلوقتي وهو بيحمل اسم سعد..وورث جميع الاموال الي كتبتها دلال باسم خالد 

للكاتبة..حنان حسن

المهم بعد ما بلغت البوليس قاموا بوضع خطة

وكانت الخطة كا التالي

اولا ان اذهب الي المنزل سريعا قبل ان يشعراحد بغيابي...
 واضع لاولادي مخدر باشراف طبيب تبع رجال البوليس حتي يناموا تماما لوقت كافي حتي الخروج بهم من المنزل

كما اعطاني ايضا بعض الصبغات التي توضع علي الوجه  لتوحي بموت الاطفال
للكاتبة..حنان حسن
وكان كل ذلك مؤقتا  حتي يقوم رجال  المباحث بعملهم 

وبالفعل فقد قاموا باخذهم وابعادهم عن البيت..

ووضعوهم في بيت رعاية مؤقتا حتي اذهب  وارجع بهم بعد القبض علي منصور ودلال 

 لان كان في خطر عليهم من دلال 
 فكان من المؤكد بانها ستاذيهم  ردا علي خطف خالد منها

للكاتبة..حنان حسن

والسبب الثاني انهم ارادوا بان يتاكد منصور 
بان دلال قد قتلت اولادة لكي يقع معها
 ويشهد عليها

فا كان اول شيئ فكر فيه رجال المباحث
 هو ابعاد الاطفال عن المنزل بتلك الطريقة .. 
ثم طلبوا مني ان احاول استفذاذ دلال واستدراج منصور لاخذ اعتراف مفصل منهم بارتكاب الجريمة...
وبالمناسبة ..رجال البوليس هما من طلبوا مني ان اضع الهداية وزجاجة الخمرة في غرفة دلال
وهم ايضا من ارسلوا رجل يتردد علي المنزل كثيرا وجعلوني انشر الخبر علي ان ذلك الرجل ياتي لمقابلة دلال ليستفز ذلك منصور ويشهد عليها

للكاتبة..حنان حسن

وبالفعل استطاع رجال البوليس...
 القبض علي منصور
 ومن المؤكد انه سيشنق 

كما امروا باخراج الجثث المدفونة بالمطبخ وعرضها علي  الطب الشرعي...

ودلوقتي بقي انا كدة استعدت حريتي وكرامتي تاني 
ولميت عيالي كلهم في حضني ...
واشتريت لهم بيت كبير بثمن ورشة منصور الي بعتها..

للكاتبة حنان حسن

ولقيت فلوس كتير كان منصور مخبيها وحارمني منها انا وعيالي ...
وبفكر اعمل بيها مشروع عشان اصرف علي العيال واعيش عيشة كريمة وعيالي كلهم في حضني..

وده العوض الي ربنا عوضني بيه عن سنين الشقا والذل والحرمان الي شوفتة في حياتي كلها 

للكاتبة..حنان حسن

وطبعا بعد كرم ربنا ليا بعدما نصرني علي من ظلمني ..تاكدت بانه مهما طال الظلم فهناك  يوم تترد فيه المظالم ويرجع الحق لاصحابة ..
وبعد الرضا الذي قد  ملاء قلبي
صليت صلاة شكر لربنا وانا بشكرة وبحمدة علي وقوفة جنبي وفضلة عليا...
واخذت اردد دائما وابدا الحمد لله  ..الحمد لله ...الحمد لله

كدة القصة خلصت ويارب تكون عجبت حضراتكم
وعندي رجاء لجميع القراء
من فضلك لا تحكم علي قصص ورواياتي قبل مشاهدة كلمة النهاية
شكرا ليكم وبحبكم جميعا في الله
لو الرواية عجبتك ضع تعليقا ليشجعني علي الاستمرار في سرد المزيد من القصص
والي لقاء في رويات اخري 
للكاتبة
حنان حسن

التعليقات

BLOGGER: 22
  1. رائعه جدا وتسلم الانامل وبالتوفيق دوما

    ردحذف
  2. حلوة قوى رائعه جدا جدا جدا

    ردحذف
  3. رائعه ونهايه ولا اروع بعد المفاجاه أن الاولاد بخير

    ردحذف
  4. تسلم ايدك ودماغك

    ردحذف
  5. جميله جدا موفقه

    ردحذف
  6. مشاء الله عليكي 🌺 مبدعه 👌👍👏

    ردحذف
  7. رائعة كل قصصك شيقة و ممتعة بالتوفيق

    ردحذف
  8. حلوه بس المفروض يكون في رد فعل للأهل اللي في البيت وايه اعتراف منصور لسبب قتل المجرم

    ردحذف
  9. روعة بجدا تسلمى

    ردحذف
  10. جميله جدا

    ردحذف
  11. جميلة جدا كاعادة كل روايتك بالتوفيق

    ردحذف
  12. جميله جداا جداا

    ردحذف
  13. كل روياتك جميله ورائعه تحياتى لكى

    ردحذف
  14. اكثر من رائعه
    مزيد من التقدم

    ردحذف
  15. احلي حاجه ان الاولاد احياء 🥰🥰🥰

    ردحذف
  16. قصه جميله جدا ماشاء الله

    ردحذف
  17. انتي مبدعه

    ردحذف

الاسم

رواية ابقى معي (stay with me),7,رواية أحاسيس ممنوعة,8,رواية إحتياج أنثى,12,رواية أحضان ممنوعة,12,رواية أحضنيني,3,رواية إغتصاب في الحلال,8,رواية البعض يفضلونها ساخنة,12,رواية الرغبة قبل الحب احيانا,4,رواية العشق المسموم,10,رواية المطلقة و البواب,8,رواية أنفاس ساخنة,10,رواية بت شمال,10,رواية جواز عرفي,10,رواية خلف أسوار الخرابة,6,رواية دعارة مشروعة,6,رواية رغبة شرسة,9,رواية زفافي على مريض إيدز,7,رواية زواج متعة,7,رواية زواج مع إيقاف التنفيذ,5,رواية عشقتك رغما عنك,11,رواية علاقة ساخنة,9,رواية فضيحة بالدور الأرضي,5,رواية فعل فاضح,12,رواية قادر و فاجر,1,رواية لازم قبل الدخلة,6,رواية ليلة زفاف زوجي,10,رواية ليلة زفافي على أخي,10,رواية مذكرات راقصة محترمة,5,رواية مطلوب عانس,12,رواية مطلوب مساعد قاتل,4,رواية نبض ميت,12,رواية نصف عذراء,7,قصص و روايات,267,
rtl
item
حنان حسن - كاتبة روائية: رواية أحاسيس ممنوعة - ‏الجزء ‏الثامن (الأخير)
رواية أحاسيس ممنوعة - ‏الجزء ‏الثامن (الأخير)
رواية أحاسيس ممنوعة الجزء الثامن (الأخير) - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن
https://lh3.googleusercontent.com/-ZRqDWKBHP5I/XwllmUPTT2I/AAAAAAAABcM/17W2efm06h4m23urWCr15mjkU0Hok-GaACLcBGAsYHQ/d/1594451350398814-0.png
https://lh3.googleusercontent.com/-ZRqDWKBHP5I/XwllmUPTT2I/AAAAAAAABcM/17W2efm06h4m23urWCr15mjkU0Hok-GaACLcBGAsYHQ/s72-c-d/1594451350398814-0.png
حنان حسن - كاتبة روائية
https://www.hananstory.com/2020/07/blog-post_11.html
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/2020/07/blog-post_11.html
true
3044855969157461923
UTF-8
تم تحميل جميع المنشورات لا توجد منشورات إظهار الكل اقرأ المزيد رد إلغاء الرد مسح بواسطة الرئيسية الصفحات المنشورات اظهار الكل مرشحه لك التصنيف الارشيف SEARCH كل المنشورات لا يوجد منشور مطابق لطلبك Back Home الأحد الإثنين الثلاثاء الأربعاء الخميس الجمعة السبت احد إثنين ثلاثاء اربعاء خميس جمعة سبت يناير فبراير مارس إبريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر يناير فبراير مارس ابريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر الآن منذ دقيقة $$1$$ minutes ago منذ ساعة واحدة $$1$$ hours ago امس $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago منذ اكثر من 5 اسابيع متابعين متابعة هذا المحتوى للعضويات المميزه الخطوة الأولى: شارك المحتوى على وسائل التواصل الإجتماعي الخطوة الثانية: اضغط على اللينك على شبكات تواصلك انسخ الكود بالكامل اختر الكود بالكامل تم نسخ الكود بالكامل Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content