رواية مطلوب عانس - ‏الجزء ‏السادس

رواية مطلوب عانس الجزء السادس - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن

رواية مطلوب عانس الجزء السادس 

للكاتبة/حنان حسن 


بعدما ست الكل استطاعت ان تنال مني 
وخربت بيتي 
بمساعدة اخواتي البنات 

اكتشفت عن طريق الصدفة اني حامل
 مما غير مجريات الامور
 
ولكن زوجي اتفق معي اتفاق سري 
وهو اني اظل بالمنزل
 تحت رعايتة الخاصة 

طوال فترة الحمل

 وبمجرد ما انجب الولد  سياخذة مني
 ويطلقني

فا اخذت افكر في فكرة لاثبت بها برائتي
 وتجعل عبد القادر يتراجع عن قرار الطلاق

وبالفعل وجدت الفكرة 


للكاتبة حنان حسن



فقد اخذت افتش خلف 
ست الكل 
لغاية ما عرفت عنها
 معلومة خطيرة 
جدا 
وهي انها تذهب كل شهر لمنزل احد الدجالين
 الذين يخدعونها باسم الجان
 واعمال السحر
 وتحضير الارواح

 وعرفت ان 
ست الكل
 بتؤمن بالموضوع ده اوي 

في نفس ذلك الوقت
 كان عبد القادر
 يغدق عليا   
 العطايا والهدايا 
بسبب فرحتة بالحمل

وكان يرسل لي مع امة الكثير من المال
 لاشتري ما اشتهية

ولكنة كان يتركني وحدي دائما

وقد كنت اقضي وقتي 
ما بين الحديقة
 والشرفة  حتي شعرت بالملل
 حتي الشرفة تركتها بسبب ابن الجيران
 الذي يتعاطي المخدرات ويجلس مرابطا 
في البلاكونة لكي يشقط اي واحده من الجيران..

هو مبيفرقش معاه
 هي مين ولا مواصفاتها ايه؟
هو جاي في اي انثي وخلاص
 حتي لو كانت انثي العنكبوت

وكنت انا احاوا ان اتجنب النظر لذلك الشخص
ودائما ما كنت اغلق الشباك بوجهة
اما بداخل المنزل
فقد لاحظت وجود بعض الخادمات 
اللاتي يتعاطفن معي ويحبونني 

فا كنت اتعمد ان ادعم حبهم ذلك بالنقود 


للكاتبة حنان حسن



واشتري ولائهم ليا بالمال 

وكنت ادفع لهم
 لا جندهم كا عيون مترقبة لحسابي 
وطبعا تترقب تحديدا كل تصرفات ست الكل

ولما عرفت منهم ان ست الكل
 بتؤمن جدا بالدجل والشعوذة 
المتمثلة في تحضير 
الارواح 
والاعمال السفلية
 وتسخير الجان

فا فكرت ان ادخل لها من تلك الجهة
 وعملت خطة 
واتفقت مع الخادمات الاتي  اثق بولائهن لي
 بالمنزل 
و كانت الخطة
 هي ان يشيعوا بانهم يروا شبح الخادمة سعادة
 التي قتلتها ست الكل... 

وبالفعل.. اخذت  الخادمات 
تجري بسرعة علي ست الكل وتوهمها بانها شاهدت امراه تتجول في الليل
وواحده اخري تخبرها بان روح سعادة بالبيت وانها كلمتها
 واخري تقول بانها كانت عايزة تخنقها...

ولم يكتفين بذلك فقط...

بل كانت ترتدي احداهن ملائة بيضاء
 وتمشي في الظلام

 علي بعد مسافة من ست الكل
 ده غير المؤثرات الصوتية التي كن يحدثنها

 لغاية ما ست الكل صدقت تماما 
بان روح سعادة موجودة بالمنزل فعلا
 واصبحت مريضة
 بالتوتر ..والقلق.. والهلع..
 من اي شيئ يتحرك
 في الظلام...


للكاتبة حنان حسن



وبعد ما اناكدت بان ست الكل اصبحت خفيفة
 وبتركب الهواء

 قررت انا ان الاعبها

فا في يوم 
كنت خارجة بتمشي في الحديقة 
كا العادة زي اي واحده حامل..
وكنت عارفة ان ست الكل كانت تقف خلف شباك المطبخ 
 بالدور الارضي 
كما اخبرتني احدي الخادمات

 وكنت اعلم بانها تسمعني
 
فا حبيت اسمعها 
المكالمة
واعرفها باني بتكلم مع احد الشيوخ 
المتصلين بالجان

 وكنت عايزة اعرفها
 كمان اني بعمل لها اعمال
وبشوف عفاريت بالمنزل وتحديدا 
 عفريت سعادة
ووصلتلها اني 
 بحاول اجيب حد يمشي العفريت من المنزل..

واخذت اتحدث في
 الموبيل... وانا اعلم جيدا بانها تسمعني

قلت..الوو ايوه يا شيخ  

عملتلي ايه في الي قولتلك عليه ؟
لسه؟

طيب والعمل الي وصيتك عليه عشان يعملها عمي في عينيها؟

بتجهزوا؟

طيب تمام

طيب والخوازيق الي انا محضراهالها؟

بتغريهم؟
كويس



طيب اسمع بقي يا شيخنا انا كنت عايزاك تعملي عملين 
واحد بجلب الحبيب 


للكاتبة حنان حسن



وواحد بزنق الحبيب

ايوه هزنقة واحرجة واتجوزة

وعايزة كمان عمل
 برد المطلقة 

ايوه يا عم انا معنديش كرامة 
وعايزة اعيش معاه غصب عنة انت مالك؟

ايوه وياريت تبعتلي حد من عندك 
عشان يخرج العفريت الي عندي هنا في غرفتي

 اصل انا بشوف كل يوم روح واحده ست هنا 

وعايزه حد يخرجها

بجد هتيجي بنفسك؟

هتيجي امتة ؟
بكره؟

طيب تمام جدا 

بعد نصف الليل؟

 حلو اوي بس اوعي حد يشوفك وانت داخل

 احسن انا عايزة الاعمال دي عشان اقضي بيها علي ضرتي
وكمان عايزة
 انضف الاوضة عندي
 من العفاريت

وياريت وانت جاي ومعاك الاعمال 

تبقي  تخبيها 
 وتعمل نفسك بتاع الدليفري

ايوه عشان محدش يشك فيك


واغلقت السكة وانا اعرف بان ست الكل قد سمعت المحادثة كلها


وبعدها ..ذهبت لغرفتي بعدما انتهيت من 
التمشية 

وتصادف دخولي مع دخول عبد القادر 
الذي نظر الي طويلا 
ثم تركني ودخل لغرفتة

 وكنت اتمني ان يعفوا عني عبد القادر 
او حتي يحن قلبة 
وياتي لغرفتي ولو لمدة خمس دقائق 

ولكنه لا يقترب من غرفتي ابدا 
منذ ان اتفق معي
 علي انه سيطلقني بعد الولادة 

وكان بيرسل ليا النقود والهدايا 
من خلال حماتي

وفي الليلة دي
 معرفش ليه عبد القادر كان واحشني اوي
 فا قلت في نفسي 
ان اختلق اي حجة 
واذهب بها لغرفتة


للكاتبة حنان حسن



وبالفعل ذهبت لغرفتة وطرقت الباب عليه

وكان واضح انه مازال مستيقظ

وسمعت صوتة من جوه بيقول..اتفضل

وفتحت الباب عليه ووقفت انظر اليه بشوق

نظر الي بتعجب

قال..في حاجة حصلت؟

قلت..اه في حاجة خطيرة جدا 
ممكن تحصل

قال..في ايه؟

قلت..الولادة 
انا اصلي حاسة اني اولد النهاردة

نظر الي وهو يبتسم ابتسامة ساخرة

قال..مفيش حد بيولد في الخامس

قلت..مش ديما ..علي فكرة

وبعدين انا حاسة باعراض الولادة كلها
 واهم عرض هو الوجع

اقترب مني في قلق وهو يسالني؟
قال..في وجع في بطنك؟

قلت..لا الوجع في قلبي

نظر الي عبد القادر بعدما عاد لمكانه

وهو يقول...بس حمل المراة 
بيكون في بطنها 

وبالتالي الوجع بيكون في بطنها

قلت..لكن لما بيكون الوجع في قلبها
 ده معناه انها في حاجة مهمة اوي ناقصاها

ولازم الحاجة دي تتحقق
 عشان الحمل يمر بسلام

نظر الي عبد القادر وهو يبتسم وسالني

حاجة اية؟
قلت...انا معرفش
 بس انا سمعت دكتور مرة بيوصف لمريضه
 كانت بتعاني من نفس الاعراض الي عندي دي 

وكانت الست دي  جايبة زوجها معاها
علي فكره
قال  ..وبعدين؟

قلت..كتب لزوجها روشتة العلاج

عارف كان ايه العلاج؟


للكاتبة حنان حسن



قال..كان ايه؟

قلت..حضن جامد صباحا

وحضن جامد اوي في وسط النهار

وحضن جامد اوي اوي اوي اثناء الليل 

في نفس التوقيت الي احنا فيه دلوقتي كده 

وساعتها هتلاقي الحمل استقر والامور كلها اصبحت بخير 
والسلام عم علي العالم كله

نظر الي زوجي بجمود 
وهو يسالني؟

قال.. مين الدكتور الحمار الي قال كده؟
 ده كلام فارغ

صدمني الرد البارد
 ولقيتني كنت عايزة اضربة باي حاجة ادامي...

ونظرت له بغيظ
 وقلت.. 
ايوه فعلا
 كلام فارغ
 اصلة دكتور بارررررد و ابن مفكوكة

وتركتة وانا العن اليوم الذي احببتة فيه.. 
وعدت لغرفتي

وتاني يوم..
لقيت واحده من الخادمات بتقولي 
ان ست الكل منتظرة الدجال
 الي انا  اوهمتها انه  
جايلي
وست الكل ناوية تاخدة علي حجرتها 
 عشان تاخد منه الاعمال
 
وتخلية ينضف لها غرفتها من الارواح الشريرة
بالمره
قلت..تمام كويس جدا

وفي اليل..وتحديدا بعد منتصف الليل

اخذت اشاور لجارنا واطلب منه رقمة

وعندما اخذت رقمة
اتصلت عليه 
وافهمتة باني انتظرة بغرفتي 
وطلبت منه ان ياتي متخفيا لكي لا يري البواب وجهة ويعرفة

و فهمتة انه حينما  يسالة البواب 
ويقولة  طالع لمين؟

يقول بانة طالع
 لست الكل

وفي نفس التوقيت 
الي فهمت فية ست الكل بطريق غير مباشر


للكاتبة حنان حسن



 بان الرجل الدجال جاي بعد منتصف الليل

وكانت الكاميرات ترصد وتصور كل شيئ

ودخل الشاب علي ست الكل 
وكان واضح ان هي من سمحت له بالدخول ..

معنقدة بانه الدجال

وجعلتة يتسلل لغرفتها 

وبعدما دخلوا معا لغرفتها

في تلك  اللحظة

ظهرت لهم وانا اهددهما بالمسدس الخاص بعبد القادر زوجي

   وكنت اهددهما باني ساقتلهما معا 
بعدماساقوم بالصرااخ واجلب لهم الفضيحة 

واذا لم يرضخا لاوامري 
 سافضحهما

وطبعا كانت اول اوامري هي ان يتجردا معا من  ملابسهما. ...

وطبعا هما وافقوا منعا للفضيحة

واخذت اصورهم 
وقمت بتصويرهم معا
وهم عرايا 
في غرفة ست الكل

وبعدها تركتهم 
وخرجت
من غرفة ست الكل 

بعدما احتفظت بتلك الصور معي

واخيرا لقيتني مسكت ذلة علي ست الكل

وفي الصباح
 لقيت  ست الكل بتطلب مني مسح تلك الصور

فا نظرت لها بسخرية
وانا اقول...
يا حلاوتك..
بقي انا كلفت نفسي وعملت كل ده 
عشان اخد الصورتين الجامدين دول؟
 واعمل بيهم احلي شغل..


للكاتبة حنان حسن



وتيجي انتي بسهولة كده وتقوليلي امسحي
 الصور؟

نظرت الي ست الكل بمنتهي الحقد.. والغل ..والكره 
وسالتني؟

قالت..هاتي من الاخر؟

 انتي عايزه ايه بالظبط؟

قلت..زي ما عرفتي تظبطيها
 وتخلي جوزي يتهمني ظلم وخربتي بيتي 

اتصرفي.. واثبتيلة اني بريئة

قالت..بس انا مقدرش اعمل كده

قلت..خلاص وانا مش هقدر اوعدك اني امسح الصور

وكمان هعملك بيهم احلي فضيحة بالشخاليل

ورحمة امي لاطلعك علي المسرح

نظرت الي ست الكل بغضب
وهي تقول...
ماشي هعملك الي انتي عايزاه 
بس اديني فرصة
 كام يوم

قلت..ومالة خدي وقتك
 يا غالية

وتركتها كام يوم
 لتتصرف وتثبت برائتي لعبد القادر

وفي يوم
لقيت حماتي
 بتسالني 
قالت..تحبي اعملك ايه علي الغداء يا حبيبتي؟

قلت..انا نفسي في  اكلة سمك

قالت بس كده ؟

حالا ابعت حلقة السمك يجيبولك السمك

وبالفعل بعد شوية لقيت صينية السمك
 والارز الاحمر
 والسلطة ..والطحينة امامي

واخذت اكل منها بنهم 
شديد
 وبعدما شبعت 
لقيت ست الكل داخلة عليا وهي بتضحك 

وبتقولي..الف هنا وشفا
السمك المسموم

وومع الف سلامة يا غالية

وفي تلك اللحظة شعرت بالم يقطع امعائي


للكاتبة حنان حسن



 ومغص شديد في 
بطني
ولقيت ست الكل 
بتقولي ..
حطيتلك في السمك شوية سم 
يستهلوا بوقك 
يلا في ستين مصيبة.......

لو عايز تعرف باقي احداث القصة ضع عشرين ملصقا مع متابعة صفحتي الشخصية
مع تحياتي
حنان حسن

التعليقات

BLOGGER: 11
  1. حلوه اوي 🥰

    ردحذف
  2. فين الجزء السابع

    ردحذف
  3. ياستير يارب

    ردحذف
  4. حلو بجد وكومديه

    ردحذف
  5. انتي أحلى كاتبة بالعالم كله
    ياريت الجزء يلي بعده

    ردحذف
  6. رائعه دائما متألقه في إنتظار الجزء السابع

    ردحذف
  7. فين الجزء السابع ياريت تنزلي جزئين مع بعض او تكملبها من فضلك

    ردحذف
  8. تحفففففففففففة

    ردحذف
  9. هو ليه السادس اعادة للخامس ومفيش جديد

    ردحذف

الاسم

رواية ابقى معي (stay with me),7,رواية أحاسيس ممنوعة,8,رواية إحتياج أنثى,12,رواية أحضان ممنوعة,12,رواية أحضنيني,4,رواية إغتصاب في الحلال,8,رواية البعض يفضلونها ساخنة,12,رواية الرغبة قبل الحب احيانا,4,رواية العشق المسموم,10,رواية المطلقة و البواب,8,رواية أنفاس ساخنة,10,رواية بت شمال,10,رواية جواز عرفي,10,رواية خلف أسوار الخرابة,6,رواية دعارة مشروعة,6,رواية رغبة شرسة,9,رواية زفافي على مريض إيدز,7,رواية زواج متعة,7,رواية زواج مع إيقاف التنفيذ,5,رواية عشقتك رغما عنك,11,رواية علاقة ساخنة,9,رواية فضيحة بالدور الأرضي,5,رواية فعل فاضح,12,رواية قادر و فاجر,1,رواية لازم قبل الدخلة,6,رواية ليلة زفاف زوجي,10,رواية ليلة زفافي على أخي,10,رواية مذكرات راقصة محترمة,5,رواية مطلوب عانس,12,رواية مطلوب مساعد قاتل,4,رواية نبض ميت,12,رواية نصف عذراء,7,قصص و روايات,268,
rtl
item
حنان حسن - كاتبة روائية: رواية مطلوب عانس - ‏الجزء ‏السادس
رواية مطلوب عانس - ‏الجزء ‏السادس
رواية مطلوب عانس الجزء السادس - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن
https://lh3.googleusercontent.com/-PGZiEgQYAMw/X2wHIkqKaXI/AAAAAAAACN0/7xUzSHmQ2VoufD2oanhfs7l5NZajfVM5QCLcBGAsYHQ/s16000/1600915231802746-0.png
https://lh3.googleusercontent.com/-PGZiEgQYAMw/X2wHIkqKaXI/AAAAAAAACN0/7xUzSHmQ2VoufD2oanhfs7l5NZajfVM5QCLcBGAsYHQ/s72-c/1600915231802746-0.png
حنان حسن - كاتبة روائية
https://www.hananstory.com/2020/09/blog-post_24.html
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/2020/09/blog-post_24.html
true
3044855969157461923
UTF-8
تم تحميل جميع المنشورات لا توجد منشورات إظهار الكل اقرأ المزيد رد إلغاء الرد مسح بواسطة الرئيسية الصفحات المنشورات اظهار الكل مرشحه لك التصنيف الارشيف SEARCH كل المنشورات لا يوجد منشور مطابق لطلبك Back Home الأحد الإثنين الثلاثاء الأربعاء الخميس الجمعة السبت احد إثنين ثلاثاء اربعاء خميس جمعة سبت يناير فبراير مارس إبريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر يناير فبراير مارس ابريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر الآن منذ دقيقة $$1$$ minutes ago منذ ساعة واحدة $$1$$ hours ago امس $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago منذ اكثر من 5 اسابيع متابعين متابعة هذا المحتوى للعضويات المميزه الخطوة الأولى: شارك المحتوى على وسائل التواصل الإجتماعي الخطوة الثانية: اضغط على اللينك على شبكات تواصلك انسخ الكود بالكامل اختر الكود بالكامل تم نسخ الكود بالكامل Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content