رواية أنفاس ساخنة الجزء الثاني - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن
رواية أنفاس ساخنة الجزء الثاني
للكاتبة/حنان حسن
بعدما كشف الدكتور ايمن علي نشوي
ابنة الدادة
اكتشفت مصيبتان في يوم واحد ..
وهما اختفاء ابنتي رنا
..وحمل نشوي الطفلة المريضة ذهنيا ..
وشعرت في تلك اللحظة
بان الدنيا تدور بي
وبقيت مش عارفة
اعمل ايه؟
وفي تلك اللحظة..
اخذ الدكتور ايمن يهدء من روعي
وهو يقول..
احنا نقدر نعرف مين هو المجرم الي عمل كده
قلت...ازاي؟
للكاتبة حنان حسن
قال..واقعة الاغتصاب كانت من وقت قريب
ده غير الحمل الي في بطن نشوي
وكل ده يخلينا تقدر نعمل
تحليل الحمض النووي
دي.. ان ..اية
ونعرف من خلالة
مين الي اغتصب الفتاة؟
عشان كدة
لازم يخضع الذكور الي في البيت جميعا
للتحليل
للكاتبة..حنان حسن
وسالتة.؟
قلت..معني كده اني هفضح البنت الغلبانة دي
هي وامها ؟
والجميع هيعرف بامرها؟
رد الطبيب قائلا..
في كل الاحوال حمل البنت هيتعرف
لانك لازم تبلغي البوليس عن اختفاء ابنتك ايضا
والبوليس هيحقق في جريمة الخطف
.. وجريمة الاغتصاب
ورجال الشرطة هما الي هيلزموا
جميع من بالمنزل بالخضوع للتحليل ..
للكاتبة حنان حسن
قلت..ايوه فعلا انا هبلغ حالا
بس في الاول
لازم امهد الموضوع للدادة ام نشوي
واعرفها الي حصل لابنتها الغلبانه
رد الطبيب قائلا..
عموما ادامك وقت لغاية ما البوليس يجي
تكوني فهمتيها كل حاجة
وياريت تحاولي
تساليها ؟؟
لو كانت شافت
حد بيحاول يتسلل للغرفة
اثناء ما بتكون البنت لوحدها ؟
قلت..حاضر انا هروحلها فورا وافهمها
للكاتبة..حنان حسن
وتركني الطبيب وهو يقول..
انا هنتظرك في السيارة
ياريت تتكلمي معاها بسرعة وتيجي
عشان نطلع علي قسم الشرطة
وبعدما تركني الدكتور
ايمن ..
ذهبت لام نشوي واخبرتها بتلك المصيبة
التي طالت ابنتها ..
ولقيتها اخذت تصرخ وهي تقول..
يانهار اسود... يا فضيحتي يا فضيحتي...
اعمل ايه دلوقتي؟
ياربي
في المصيبة دي؟
قلت..متقلقليش ..
البوليس جاي دلوقتي
وبنتك حقها هيجي
وتركتها وخرجت
وقبل ان اصل لسيارة الدكتور ايمن
لقيت ام نشوي جاية بتصرخ
وبتقولي انا عايزة حق بنتي يا مدام عبير
لان اكيد واحد من الي في البيت عندك هنا ..
هو الي عمل في بنتي كده..
للكاتبة حنان حسن
وفي تلك اللحظة ..
خرج جميع من بالمنزل علي صراخ ام نشوي
وعرفوا بما حدث لنشوي..
ولقيت نفسي برسل رسالة للجميع
من خلال كلامي مع ام نشوي
قلت..حقك وحق بنتك هيجي يا ام نشوي
وانا دلوقتي رايحة ابلغ الشرطة
وكلها شوية وقت
وتحليل الحمض النووي هيعرفنا ...مين المجرم
الي عايش وسطنا هنا؟
قلت تلك الكلمات
وجميع الذكور اللذين بالمنزل
كانوا يسمعون ما قلتة
ولم يتفوه احد منهم بكلمة
واحدة
للكاتبة حنان حسن
ولكن.. لفت نظري اضطراب ممدوح زوج اختي نهي
ولقيتة هو الوحيد الي اكد علي كلامي حيث
قال..
ايوه فعلا ..
الحمض النووي هو الي هيكشف
مين المجرم الي عملها..
واكيد هو واحد حقير
عايش وسطنا
نظرت لممدوح زوج نهي اختي بشك .. وغضب
ولم اعقب علي حديثة
..وتركتهم جميعا لاذهب للدكتورايمن ..
لنذهب معا ونبلغ الشرطة
وبعدما صعدت لسيارة الطبيب
اخذ الدكتور ايمن يهون عليا
ويطلب مني ان اهدء
وفي خلال ما احنا ماشيين بالسيارة
للكاتبة حنان حسن
وفي منتصف الطريق
وجدت رسالة
بتقول ان موبيل رنا ابنتي اتفتح
وبعدها مباشرة
كنت هتصل علي الرقم ولكنني
وجدت مكالمة من رقم ابنتي
فقمت بالرد علي المكالمة بسرعة
قلت..الووو
وتفاجاءت.. بصوت رنا ابنتي
وهي تستغيث بصوت خافت
يسمع بصعوبة
وبمجرد ما سمعت صوت ابنتي
اخذت اصرخ..
وانا اقول... رنا حبيبتي انتي فين؟
ولقيتها بتتكلم بهمس
اكاد لا اسمع منه شيئ
قالت..الحقيني يا ماما
واسمعيني بسرعة
في واحد خاطفني
وبيحتجزني في غرفة ضلمة
واخد مني الموبيل بتاعي وحطة في جيب الجاكت
وانا استغليت الفرصة اول ما خرج من الغرفة وترك الجاكت
واخذت الموبيل واتصلت بيكي
وهو ميعرفش اني بتكلم في الموبيل
دلوقتي
وانا خايفة ..وهموت من الخوف
فسالتها؟؟
حبيبتي طمنيني عليكي انتي كويسة؟
قالت..تعالي خديني ممكن يقتلني
قلت..طيب تعرفي المكان الي انتي فيه دلوقتي؟
ردت رنا بنفس النبرات الهامسة
قالت..لا معرفش انا فين..
لاني فوقت لقيت نفسي هنا
قلت..
مين ده يا رنا ؟
شوفتية قبل كده؟
قالت..لا ..هو مش مبين وجهة
هو لابس علي راسة
حاجة زي كيس قماش اسود
وفي الكيس خرمين بيشوف بيهم
وحتة عنية مش
باينة
وسالتها؟
قلت..طيب صوتة يا حبيبتي
سمعتي صوتة قبل كده؟
قالت..هو مش بيتكلم
بس لما بيقرب مني.. بحس ان انفاسة سخنة جدا
واخذت ابنتي تبكي وتستغيث بيا
قالت..انا مرعوبة يا مامي تعالي انقذيني
طبعا..انا بمجرد ما سمعت من رنا
بان ذلك المجرم
بيقترب منها
بانفاسة
لقيتني فقدت اعصابي
واخذت اصرخ وانا
اسالها؟
قلت..انفاس اية
يارنا؟
هو الحيوان ده بيقرب
منك؟
للكاتبة حنان حسن
ولقيت الدكتور ايمن بيقولي...
لازم تهدي عشان البنت زمانة مرعربة
ولازم تهديها هي كمان
فا اخذت اكمل
محادثتي مع رنا
قلت..متخافيش يا
حبيبتي
انا هوصل لمكانك في اقرب وقت
متخافيش يا قلب ماما
وفي تلك اللحظة..
سمعت رنا تصرخ ..
والخط اتقفل
مرة اخري
وحاولت الاتصال برقم ابنتي مرة اخري
ولكنني وجدت الرقم يعطيني مغلق
واخذت ابكي واصرخ وانا انادي علي ابنتي
رنا....رنا .....رنا
واخذ الدكتور ايمن يهدئ من روعي وهو يقول
اهدي يا مدام عبير
والمفروض انك تحمدي ربنا ان بنتك مازالت عايشة وبخير
وكلها ساعات والبوليس هيرجعهالك
قلت وانا ابكي..
ياريت ..ياريت
قال..قولي يارب
واخذت ابكي وانا ادعوا
الله
ان تعود لي ابنتي
دون ان يمسسها مكروه
للكاتبة حنان حسن
وفي قسم الشرطة سردت للضابط كل ما حدث
وشهد معي دكتور ايمن علي كلامي
وبعدما استمع الضابط لبلاغي ..
اخذ رقم رنا ابنتي
ليقوم فريق البحث الجنائي
تعقب الرقم
واكتشاف مكانة
ولكن للاسف عندما توصلوا لمكان الموبيل
وجدوة ملقي علي الطريق السريع
وبه الشريحة
مما يعني ان شخصا ما
قد القي به
من السيارة وهو يبتعد عن البلد
وقام الضابط معي فورا
وعاد معنا للمنزل
لكي يحقق في حادث..الاختفاء وحادث الاغتصاب..
للكاتبة حنان حسن
وسبقناةانا والطبيب
بالعودة للمنزل..
وبمجرد ما توقفت سيارة الطبيب..
ودخلت من بوابة البيت
وجدت ام نشوي مازالت تجلس بالحديقة
وهي مازالت تبكي
في نفس المكان الذي تركتها فيه...
فا روحت اربت علي ظهرها
وانا اقول...
هدي نفسك
وربنا موجود وهيجيبلك حق ابنتك
وبنتي انا كمان هترجع باذن الله
للكاتبة..حنان حسن
وبعد قليل
حضرت الشرطة ودخل رجال المباحث
وسالني الضابط..
فين البنت الي تم الاعتداء عليها؟
قلت..لحظة واحدة
وذهبت سريعا..لام نشوي وسالتها ؟
عن ابنتها؟
واشارت بيدها كي اساعدها علي النهوض
لتقودنا جميعا لغرفة الفتاة ..
وبالفعل ...
وصلنا معها انا ورجال المباحث
للغرفة التي بها الفتاة..
للكاتبة..حنان حسن
لنتفاجاء بصراخ الام ...
.التي سبقتنا لغرفة ابنتها
وهي تقول..
الحقوني يا ناس
..بنتي.....بنتي
ودخلت سريعا للغرفة لاري ما جعل ام نشوي
تصرخ
فا تفاجاءت ب..........
لو عايز باقي احداث القصة ضع ما لايقل عن عشر ملصقات مع متابعة
صفحتي الشخصية
مع تحياتي
الكاتبة
حنان حسن
جميله استمرى
ردحذفقصيره جدا مش هينفع كده
ردحذفكمل. بالتوفيق ديما
ردحذف😳😳❤️❤️
ردحذف