رواية رغبة شرسة - الجزء الثاني

رواية رغبة شرسة الجزء الثاني - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن

رواية رغبة شرسة الجزء الثاني

للكاتبة/حنان حسن


بعد ما زياد خرج من الحمام ووجدني بانتظارة وانا في احلي صورة..

تفاجاءت به وبعينية الكثير من الدموع.. 

وهو يقول ..اسف يا سالي مش هينفع يحصل بينا اي علاقة حميمة
ولما سالتة عن السبب؟

قال.. انا اتعرضت لحادث وانا صغير اثر عليا نفسيا ..
ومن اكبر اثارة الي تركها عليا واخطرها ..هو اني معدش عندي الامكانية اني اقيم اي علاقة..جنسية

للكاتبة..حنان حسن

قلت.. وايه عرفك انك عندك عجز ؟مش يمكن بيتهيالك؟
قال..انا اتجوزت قبل كده 

..وجوازي لم يستمر اكثر من شهر ..
قلت.. ولما انت عارف الحكاية دي ليه كنت بتتجوزني؟

للكاتبة..حنان حسن

اخذ زياد يبكي وهو يقول
انا بحبك لدرجة الجنون وكان حلم حياتي اني اتجوزك ومكنتش ممكن اتخيل انك تكوني لراجل تاني غيري.. وانا عندي امل اني شفائي هيكون علي ايدك
قلت ... وليه محاولتش تتعالج؟

قال.. انا كشفت فعلا
ولما عرضت نفسي علي اكتر من طبيب 

اجمعوا كلهم علي اني سليم ومعنديش اي مرض عضوي وطلبوا مني اكشف عند طبيب نفسي.. ولما اتكلمت مع..الطبيب النفسي

 قالي اني الي انا فيه ده سببه  حالة نفسية..راجعة لعقدة قديمة في  حياتي 

وقالي اني ممكن الشفاء من حالتي دي 

للكاتبة..حنان حسن

لكن هتاخد وقت. ..ثم صمت زياد عن الكلام واخذ يبكي من جديد وهو يقول

ارجوكي يا سالي اصبري عليا واحنا طالما بنحب بعض مش هتفرق العلاقة الجنسية في حياتنا كتير..

وانا اوعدك اني هحاول اعوضك  واعمل المستحيل عشان اسعدك

للكاتبة..حنان حسن

نظرت له وقد رق قلبي لتوسلاته..ثم وضعت يدي علي راسة وانا اطبطب عليه.. محاولة التخفيف من حسرتة علي نفسة واحساسة بالضعف امامي 

قلت..خلاص هون علي نفسك..وبعدين طالما انت بتقول انها مسالة وقت..يبقي مفيش مانع من اننا نصبر شوية...
قال..بجد يا سالي يعني موافقة تستمري معايا وتصبري لغاية ما ابقي كويس؟
قلت..ايوه موافقة ولغاية ده ما يحصل انا مش عايزة نتكلم في الموضوع ده تاني

للكاتبة.. حنان حسن

نظر الي بامتنان شديد ثم وضع راسة علي صدري كا طفل يتشبث بحضن امة

وبعد مرور شهرين علي تلك الليلة..كانت المسافة بتبعد بيني وبين زياد بطريقة ملحوظة..لان زياد كان بقي حساس جدا بسبب حالتة دي..واحيانا كان بيفهم كلامي علي انه معايرة او تلميح علي حالتة بالرغم من اني مكنتش بقصد كده 
..خالص..دنا حتي مقولتش لاي حد علي حالتة دي حتي نيفين صديقتي الي مش بخبي عنها حاجة

والاكثر من كده انه بدء يغير عليا بجنون بمجرد ما بيشوف اي راجل بيبص ناحيتي..ووصل بينا الحال ان حياتنا اصبحت جحيم..

للكاتبة..حنان حسن

في الوقت ده كانت صديقتي الدكتورة نيفين ربنا كرمها بعريس كانت بتحبة جدا واجلت سنين كتير من عمرها لفكرة الزواج بسببه ..لكن اخيرا  تمت فرحتها وجه يتقدم لها.. واصرت نيفين اني اكون موجوده معاها في اليوم ده
وطبعا عشان نفين صديقتي الوحيدة الي برتاح معاها بالكلام ومش بخبي عنها حاجة ابدا....كان لازم اروح واحقق لها رغبتها في اني ابقي جنبها في اليوم ده..

فا لبست اشيك فستان يليق 
بالمناسبة دي وبصراحة حسيت نفسي اني كنت زي القمر
وطبعا زياد جه معايا لانه مكنش بيقبل اني اخرج لوحدي ابدا

للكاتبة..حنان حسن

ولما وصلنا لبيت نيفين ..لقيت زياد بيراقب كل الرجالة الي في الفرح وكانهم هيخطفوني منه.. فا تجاهلت تصرفاتة الخنيقة الي كان بيعملها عشان ميقلبهاش خناقة ونرجع من الفرح قبل ما اقف مع صحبتي في يوم فرحها

للكاتبة حنان حسن

وتركت زياد مع اخو نيفين ودخلت انا للعروسة الي كانت بتستعد عشان تخرج للناس هي وعريسها..لكن لما دخلت..اتفجاءت بان عريسها معاها في الغرفة 

وكانت مامتها معاهم كمان 
فا رحبت بيا نيفين وبداءات تعرفني بعريسها الي كان واضح من نظراتة انه عينة زايغة ومش مظبوط..وخصوصا لما مسك ايدي وهو بيسلم عليا..وقال..ايه ده يا نيفين 
اخيرا شوفتلك صحبة حلوه؟..واخذ يضحك وكانه فجر نكتة صاروخية..اما عن نفيين فقد لاحظت بانها اتحرجت وتجاهلت الامر
لكن ام نفين كانت متخصصة قصف جبهة..حيث
 قالت..صحبات نفين طبيبات محترمات مش بنات مايصة من الي معاهم دبلومات .. الي انت واخد علي انك تشوفهم

للكاتبة..حنان حسن

المهم..خرجت نفين مع عريسها للمعازيم وبدات الزفة ..وكنت ملاحظة طول الوقت ان محسن عريس نفين مركز معايا بعينية

وبعد ما روحنا انا وزياد البيت طبعا فضل يتخانق معايا بسبب غيرتة المبالغة.. عمال علي بطال...

للكاتبة..حنان حسن

وبصراحة ساعتها كنت جيبت اخري منه وقررت اني اطلب منه الطلاق...
وبالفعل بعد اسبوع بالظبط حصلت بيني وبين زياد خناقة وضربني..فكانت دي نهاية صبري علي زياد وطلبت منه الطلاق فورا..

ولكنه اعتقد انه قرار انفعالي اخذتة في لحظة غضب فا ترك لي البيت بعض الوقت لاهدء 

للكاتبة..حنان حسن

ولكنني بداءت اخطط منذ ذلك الوقت ..لحياتي بدون وجود زياد فيها..

للكاتبة..حنان حسن

لكن زياد بدء يلاحقني من جديد بتوسلاتة وطلب فرصة اخيرة ولكنني اكدت له بان قراري بالانفصال كان قاطعا..
وبعدمرور اكثر من شهر لقيت جرس الشقة بيرن.. وذهب وليد ابني ليفتح وعاد ليقول لي ان طنط نيفين وجوزها في الخارج..فطلبت من وليد ان يطلب منهم الدخول حتي ارتدي شيئا لائقا. .

للكاتبة حنان حسن

وبعد ان خرجت ورحبت بهم..لقيت نيفين بتقولي ان محسن جوزها عندة فرص مغرية للحجز في شاليهات المصيف وقد قام بالحجز لي معهم انا ووليد فا استغربت ذلك التصرف ووجدتني اقول
..شكرا يا جماعة بس انتوا عارفين الظروف الي انا فيها ومش هينفع اروح مصايف خالص دلوقتي

للكاتبة.. حنان حسن

اصرت نفين قائلة
بالعكس بقي يا سالي انتي حالتك دي في امس الحاجة لتغير جو والذهاب لمصيف..ثم استطردت قائلة.. ده محسن جوزي في مليون حد بيتحايل عليه عشان يساعدة علي حجز شالية  بالمبلغ البسيط ده وهو اختارك انتي عشان تكوني معانا

للكاتبة..حنان حسن

قلت.. يا نفين مش هينفع صدقيني..وفي تلك اللحظة اخذ وليد ابني يلح عليا امامهم بعدما سمع كلام الحديث عن المصيف وظل يقول ايوه يا مامي عايزين نروح مع طنط نيفين المصيف من فضلك
لقيت نيفين بتحسم الكلام وهي تهم بالوقوف للاستعداد للمغادرة حيث قالت..خلاص بقي يا سالي وليد قال هنروح مع طنط نيفين يبقي هنروح مع طنط نيفين..واستاذنت ونزلت هي وجوزها محسن

للكاتبة..حنان حسن

بيني وبينكم انا كمان قولت ان مفيش مانع اخد فترة نقاهة بعد المعناه الي عانتها في فترة جوازي من زياد..وبالفعل بدات اجهز نفسي للسفر..وكانت سعادتي لما كنت شايفة وليد ابني فرحان جدا بالمصيف الي هنروحة..لكن الي قتل فرحتي كا العادة هو زياد.. فقد اتي لزيارتي 
بحجة انه يريد رؤية وليد
وطبعا دي كانت حجة عشان يخليني افكر تاني في رجوعنا لبعض. .

للكاتبة..حنان حسن

ولكنني استمريت علي موقفي بالرفض طبعا..مما جعله يستاذن بان يمشي واخذ يقبل وليد ..وللاسف وليد طلب منه ان ياتي معنا للمصيف بصحبة نيفين مما جعلة كا الثور الهائج ورفض ان اذهب معها ولكنني اصريت معانده معه 
قلت.. اسمع يا زياد..من النهاردة انت بره حياتي وانا هعيش حياتي علي انك خلاص انت خرجت منها..

قال..مش هيحصل لاني مش هطلقك
قلت.. يبقي هرفع عليك قضية خلع وانت عارف كويس اوي انها هتتقبل من اول جلسة..

للكاتبة.. حنان حسن

في تلك اللحظة.. اخذ زياد ينظر الي في غضب ..ثم قال جملة واحده قبل ان يخرج
قال.. انتي كده غلطتي..وافتكري انك هتندمي

وبعدما تركني زياد وخرج شعرت بان حملا ثقيلا قد وضع عن كاهلي..وروحت اجهز نفسي للسفر انا ووليد ابني للمصيف

وبالفعل سافرنا بعدها باسبوع...وكانت قد سبقتني بسيارتها نيفين ومعها زوجها وروحت انا امشي خلفهم بالسيارة وكنا كلما تعبنا من القيادة نتصل ببعض ونتفق ان ناخذ بريك في الرست القادم وفي احد المرات التي كنا نريح بها بالريست هاوس .. 

للكاتبة..حنان حسن

دخلنا احد الكافيهات لناخذ مشروبا ..وجلسنا جميعا بالكافيه.. وبعد قليل استاذنت منا نيفين صديقتي بان تدخل الي الحمام..وبعدما  تركتنا نيفين انا ومحسن زوجها.. وجدته يقترب مني ويهمس لي قائلا

بذمتك انتي كنتي عايشة مع البني ادم المجنون الي اسمه زياد ده ازاي؟

قلت.. من فضلك زياد ده لسه جوزي ومسمحلكش تتكلم عنه كده

للكاتبة..حنان حسن

قال.. جوزك ده كان عايز يخرب بيتي انا ومراتي

قلت .. زياد جوزي انا يخرب عليك انت ليه؟

قال.. البيه لقيتة جايلي الشغل وبيقولي حذاري سالي تسافر معاكم احسن هقول لمراتك نيفين انك علي علاقة بمراتي وعشان كده عايزها معاك في المصيف

للكاتبة..حنان حسن

نظرت له وانا غير مصدقة.. فا مستحيل ان يكون زياد قد وصل به الجنون ليفعل ذلك

وفجاءة لقيت محسن بيبعد بسرعة عني عندما شاهد زوجتة قادمة وتوقف الحديث بيني وبينه حينها

المهم استئنفنا الرحلة..وبداءنا في التحرك.بسيارتنا لغاية ما وصلنا... عند الشالية

للكاتبة..حنان حسن

ولقيت محسن كان حاجز شالية كبير وكان مخصص حجرتان بداخل الشالية ليا انا ووليد ..وبصراحة المكان كان هايل والشايلة روعة وكان وليد فرحان جدا.. لكن كنت ملاحظة اهتمام محسن زوج نيفين بيا بطريقة ملحوظة.. وكنت بحاول اعمل نفسي مش واخدة بالي..

للكاتبة..حنان حسن

المهم دخل كل واحد مننا لغرفتة لنستريح من عناء السفر ..
وتاني يوم.. ذهبنا جميعا الي البحر ما عدا نفين التي كانت قد نسيت ان تاتي ببعض الاشياء وعادت لتاتي بها ...واثناء ما نحن نلعب ونلهو وجدت نيفين تاتي مهرولة لتقول لي..خلي بالك يا سالي زياد في المصيف.. انا لسة شايفاة من شوية

قلت مذعورة..بجد ؟شوفتية فين؟

قالت..كان واقف جنب الشالية وبيراقب من بعيد

قلت وانا غير مبالية
سيبك منه ده باين عليه لسع واتجنن رسمي

وقضينا النهار في البحر ووقت الغداء طلبت من وليد يخرج من المياه عشان اخدة ياخد شاور قبل الغداء...

للكاتبة..حنان حسن

وبالفعل خرج وليد ورجعنا للشالية واخذ الشاور ودخلت انا اجهز الغداء علي ما نيفين ومحسن يرجعوا من البحر.. وحبيت ااكل وليد اي سندوتش لغاية ما اجهز الاكل ..فا اخذت انادي عليه..ولكنه لم يجيب
فخرجت للغرفة التي ينام بها ولكنتي لم اجده ايضا.. 

للكاتبة.. حنان حسن

واستمريت في النداء وانا ابحث عنه.. وليد ..وليد ولكنني لم اجده في اي مكان.. فتوقعت بان يكون قد عاد للبحر مره اخري ليعود مع نيفين ومحسن.. 

فخرجت متجهة للبحر لكنني قابلت  نفين ومحسن عائدين من البحر وحدهما ..فسالتهما عن ان كانوا شافوا وليد

قالوا انه ربما يكون بيلعب هنا او هنا  وذهبنا جميعا متفرقين.. للبحث عن..وليد

للكاتبة.. حنان حسن

ولكننا لم نجده في اي مكان مما جعلني اصاب بحالة من الذعر وانا اجري في كل الاماكن وانا انادي علي وليد مثل المجنونة..وليد ..وليد
وتذكرت ساعتها كلام نيفين وهي بتقول انها شافت زياد  يقف ليراقب من بعيد

فقمت بسرعة بالاتصال بزياد..ولكن الموبيل بتاعة كان مغلق وحاولت مرارا الاتصال به لكن دون جدوي 

..واخيرا لجات الي قسم البوليس واخبرتهم بامر زياد
فقاموا بالبحث عن وليد مره اخري في كل مكان ولكنهم لم يجدوا له اثر 
وظل  رجال المباحث يواصلون البحث لمدة يومان ...

للكاتبة..حنان حسن

 وكنت انا افتربت من ان اجن مما جعلني ان اذهب بنفسي لقسم الشرطة للمره العاشرة لاطمئن 

للكاتبة..حنان حسن

واستطعت ان ادخل للضابط الذي يتولي عملية البحث عن وليد ..ووجدتة يفاجاءني بتلك المعلومات
الصادمة..

للكاتبة..حنان حسن

قال الظابط للاسف واضح ان الولد اتخطف 
قلت وانا ارتجف ..ازاي اتخطف ومين الي خطفوا؟

قال احنا اتاكدنا من ذلك عندما افرغنا الكاميرات التي بجانب الشالية..وشاهدنا وليد يخرج من الشالية وهو يتحدث بالموبيل.. 

وكان واضح ان في حد بيستدرجة بالموبيل عشان يذهب اليه بدون ما تلتقط  الكاميرات صورة الخاطف .وده طبعا معناه ان الخاطف يعرف وليد كويس 

قلت وانا ابكي ومنهاره يبقي اكيد زياد الي عمل كده اكيد زياد الي خطف ابني من فضلكم ابوس ايديكم اقبضوا عليه واخذت اصرخ بهستيريا 

للكاتبة..حنان حسن

ولكن الضابط اخذ يهدي من روعي وهو 
يقول.. انتي لما قولتي لينا من يومين عن موضوع زياد واتهمتية رسميا بانه خطف ابنك فضلنا نبحث وندور علي زياد وتاكدنا انه مش هو الي خطفوا

قلت بعصبية..ازاي؟ازاي اتاكدتوا انه مش هو؟
قال..لان
قلت لان ايه؟
قال.. لاننا بعد البحث عن زياد لقيناة (مقتولا)
قلت .. مين الي قتل زياد؟ولما زياد اتقتل امال مين الي خطف وليد؟؟
فا اجاب الضابط قائلا
امال هتعملي ايه لما تعرفي المفاجاءة الكبيرة؟
قلت وانا لم اكاد لا استطيع اخذ نفسي من شدة التوتر..هو لسه في مفاجاءات تاني.. قول ايه هي المفاجاءة؟
رد الضابط قائلا
المفاجاءة او بمعني اصح المصيبة هي ..........
لو عايز تعرف باقي احداث القصة ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
مع تحياتي
الكاتبة
حنان حسن

التعليقات

BLOGGER: 4
  1. بصراحة كاتبة رائعة

    ردحذف
  2. طريقه عرض وتسالي الأحداث جميل

    ردحذف
  3. 😳😇❤️❤️❤️👩‍❤️‍👨👩‍❤️‍👨

    ردحذف

الاسم

رواية ابقى معي (stay with me),7,رواية أحاسيس ممنوعة,8,رواية إحتياج أنثى,12,رواية أحضان ممنوعة,12,رواية أحضنيني,12,رواية أحيا بأنفاسك,9,رواية إغتصاب في الحلال,8,رواية البعض يفضلونها ساخنة,12,رواية الرغبة قبل الحب احيانا,4,رواية العشق المسموم,10,رواية المطلقة و البواب,8,رواية أنفاس ساخنة,10,رواية بت شمال,10,رواية بنت ليل,10,رواية جواز عرفي,10,رواية خلف أسوار الخرابة,6,رواية دعارة مشروعة,6,رواية رغبة شرسة,9,رواية زفافي على مريض إيدز,7,رواية زواج متعة,7,رواية زواج مع إيقاف التنفيذ,5,رواية زوجة للإيجار,12,رواية شبة أنثى,12,رواية عشقتك رغما عنك,11,رواية علاقة ساخنة,9,رواية فضيحة بالدور الأرضي,5,رواية فعل فاضح,12,رواية قادر و فاجر,1,رواية لازم قبل الدخلة,6,رواية ليلة زفاف زوجي,10,رواية ليلة زفافي على أخي,10,رواية مذكرات راقصة محترمة,5,رواية مطلوب عانس,12,رواية مطلوب مساعد قاتل,4,رواية نبض ميت,12,رواية نصف عذراء,7,قصص و روايات,319,
rtl
item
حنان حسن - كاتبة روائية: رواية رغبة شرسة - الجزء الثاني
رواية رغبة شرسة - الجزء الثاني
رواية رغبة شرسة الجزء الثاني - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن
https://lh3.googleusercontent.com/-ZSiZE5sZU6A/Xwxg0ysetHI/AAAAAAAABgA/x7R-u1uYHV0Jo9isL6IAFPAePTYtAHwCgCLcBGAsYHQ/d/1594646737361114-0.png
https://lh3.googleusercontent.com/-ZSiZE5sZU6A/Xwxg0ysetHI/AAAAAAAABgA/x7R-u1uYHV0Jo9isL6IAFPAePTYtAHwCgCLcBGAsYHQ/s72-c-d/1594646737361114-0.png
حنان حسن - كاتبة روائية
https://www.hananstory.com/2020/06/blog-post_36.html
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/2020/06/blog-post_36.html
true
3044855969157461923
UTF-8
تم تحميل جميع المنشورات لا توجد منشورات إظهار الكل اقرأ المزيد رد إلغاء الرد مسح بواسطة الرئيسية الصفحات المنشورات اظهار الكل مرشحه لك التصنيف الارشيف SEARCH كل المنشورات لا يوجد منشور مطابق لطلبك Back Home الأحد الإثنين الثلاثاء الأربعاء الخميس الجمعة السبت احد إثنين ثلاثاء اربعاء خميس جمعة سبت يناير فبراير مارس إبريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر يناير فبراير مارس ابريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر الآن منذ دقيقة $$1$$ minutes ago منذ ساعة واحدة $$1$$ hours ago امس $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago منذ اكثر من 5 اسابيع متابعين متابعة هذا المحتوى للعضويات المميزه الخطوة الأولى: شارك المحتوى على وسائل التواصل الإجتماعي الخطوة الثانية: اضغط على اللينك على شبكات تواصلك انسخ الكود بالكامل اختر الكود بالكامل تم نسخ الكود بالكامل Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content