رواية جواز عرفي - ‏الجزء ‏الثامن

رواية جواز عرفي الجزء الثامن - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن

رواية جواز عرفي الجزء الثامن 

للكاتبة/حنان حسن 


قبل ما ابدء من حيث انتهيت..
في جزئية نسيت اذكرهالكم في الجزء السابق

وعشان اشرحلكم ما 
حدث 
لازم ارجع بالاحداث شوية

واعمل ..فلاش باك

(فلاش باك)

بعدما اخدت شهادة النسب من صبري ..
تشجعت ان اكمل زواجي بباسم
 معتمدة بان صبري لن يجرؤ علي فعل شيئ.. 

وخصوصا انه لم يعد هناك ما 
يمسكة صبري عليا

وفي يوم 


للكاتبة حنان حسن




 اتي صبري  يذكرني
بذلك التسجيل 
..والفيدوهات
التي قام بتسجيها لي 

بعدما قام بتخديري

فا نظرت له واخذت اضحك بهستيريا

فا سالني؟

قال..ياتري بتضحكي ليه
 يا عمري انا؟

ورديت علي سوالة وانا امسح دموعي
 من شدة الضحك

قلت..انا بضحك عشان انت لغاية دلوقتي
 مخدتش بالك ان الفيديوهات والتسجيلات اتمسحت
 قال..نعم؟
قلت..اه والله
 اصلي استغليت نومك 

وخليت ناس حبايبي هنا يجيبولي الموبيل
 بتاعك
  وبعد مااخدت الموبيل بدون ما تشعر
  مسحت التسجيل الصوتي والفيدوهات 

نظر الي صبري وهو غير مصدق
 وقام بفتح الموبيل
 بسرعة 
ليكتشف بان ورقة الضغط الوحيدة 
التي كان يضغط بها عليا
 قد اختفت 

ولم يسلم صبري بهزيمتة ولقيتة... بيقترب مني
 ويهمس في اذني
 قائلا
ماشي الفيديوهات 
اختفت 
بس مش هتقدري تنكري اني قدرت اختلي
 بيكي 
وفضيت بكارتك
 وممكن تكوني حامل مني دلوقتي

اخذت اضحك للمره الثانية
وانا اقول...

قلت..اسكت مش انا اكتشفت ان الدم كان  ناتج عن الدورة الشهرية


للكاتبة حنان حسن




وده الي خلاني اروح اكشف واتاكد 
 انك ملمستنيش
اني مازلت صاغ سليم

قال..مش فاهم؟

قلت..انا هفهمك
 الي حصل

 انت كنت جاي ليلتها  وفي نيتك القذرة 
انك تخدرني وتغتصبني

لكن عشان نيتك السودة
 دي
تصادف بان في التوقيت 
ده نفسة 
كان عندي ما يمنعك من الاقتراب مني
 ويحميني منك

فا كل الي قدرت انك تعملة انك قمت بتصويري وتسجلي فقط

وكل التسجيلات دي انا مسحتها...دلوقتي


يعني انت دلوقتي الي تحت ضرسي يا حلو 

ولازم تسمع كلامي
 وتسيبك من التفكير من اذية باسم
 بدل ما افضحك انت والعقربة التانية 
الي اسمها فريال


طبعا ده الي حصل قبل يوم الفرح

وفي يوم الفرح ..

تفاجات باحدي الخادمات تخبرني
 بانه يوجد بالخارج امراة  منقبة 
تريد ان تراني في شيئ مهم...
فا سمحت لها بان تدخلها 

وبعد ان دخلت عليا
 الغرفة
طلبت مني تلك المراه
 ان تتحدث معي علي انفراد...


للكاتبة حنان حسن




فا رحت اطلب من الجميع مغادرة الغرفة

وفي تلك اللحظة

اغلقت المراة علينا انا وهي الباب بالمفتاح...

واخرجت سكينا من بين طيات ملابسها....

فا شعرت بالرعب من ذلك التصرف المفزع

وسالتها؟
قلت...انتي مين ؟
وعايزة ايه؟

وعندما سمعت 
سؤالي
خلعت عن وجهها النقاب 

حتي تفاجاءت
 بصدمة
فقد كانت تلك المراة
 هي نفسها ذلك الشاب الضرير
 الذي كنت قد قابلتة بالقطار 
وكان ويدعي العمي

نظرت له بدهشة
 وانا
 اقول...انت؟؟؟
هو انت بتشوف ؟؟؟

رد ذلك الشاب بعصبية
قائلا...

سيبك مني
 وملكيش دعوةان كنت بشوف ولا مش 
بشوف

وقوليلي...انتي ليه منفذتيش اتفاقنا؟

واوعي تقوليلي انك معرفتيش توصلي للورق؟

 لاني عرفت انك بقيتي سيدة القصر 

ده  غير اني سمعت بان باسم بيه واقع في غرامك لشوشتة

وسالتة ساخرة

قلت... والي عرفك كل الاخبار دي؟
 مقلش ليك اني حبيت باسم ؟
وهتجوزة الليلة؟

نظر الي بغيظ

 وسالني؟

قال..واتفاقنا؟

قلت...عادي انا بسحب اتفاقنا
 وبرجع فيه 


للكاتبة حنان حسن




اخذ يضحك بسخرية 

ويقول...وانتي فاكره بقي اني هخرج من هنا 
بعد ما تقوليلي انك سحبتي اتفاقك معايا ؟
واقول خلاص محصلش نصيب؟

لا يا حلوه انتي اتفقتي اتفاق 
ولازم تنفذية 
والا هخلي فرحك ده
 ميتم
وبكره الصبح 
هيلبسوا عليكي اسود

 انتي وباسم بتاعك

نظرت له بتوسل

قلت...ارجوك 
انت بتطلب مني اني اضرب باسم  في ظهرة 

وباسم ده هيبقي زوجي كمان كام ساعة

نظر الي بغضب 

وقال بحسم...
انتي لو منفذتيش اتفاقنا 

ودخلتي حالا  وجيبتي الورق من الخزنة
  هفضحك
 وهعرف باسم باتفاقنا 
ده 
غير اني هخلص عليكي انتي وهو 

قلت...خلاص ..خلاص
انا هساعدك
 تاخد الورق ...بس توعدني انك متعرفش حد 

باني انا الي ساعدتك

قال..اوعدك

قلت...دلوقتي انا ممكن اجيبلك الورق

 بس بشرط...

قال..شرط ايه؟

قلت..بصراحة
 انا كنت ناوية اتجوز باسم عشان 
اخرج من الجوازة دي بقرشين


للكاتبة حنان حسن




لكن طبعا 
دلوقتي لما باسم يعرف
 اني سرقتة 
هيصرف نظر عن زواجة مني 
وممكن يبلغ عني
 عشان كده انا لازم
 اهرب..

وطالما ههرب
 عايزة تعويض مادي
 عن الجوازة الي  باظت دي 

نظر الي ذلك الشاب 
بغل 
وسالني؟

قال..اخلصي ؟
عايزة كام؟
قلت..اتنين2 مليون
 جنية

قال..كتير

قلت...كتير مين يا راجل ؟دول شوية فكة 
بالنسبة للاموال الي هترجعلك 
من حقوقك الي عند باسم

نظر الي طويلا 

ورد بعد تفكير قائلا

موافق..
بس بشرط

قلت..خير؟

قال..اجي معاكي لغاية الخزنة بنفسي

 واشوفك واخد الورق بايدي من الخزنة

قلت..تمام 
هاخدك للخزنة 
تجيب ورقك بايدك

 بس امضي لي حالا علي وصل امانة 
باتنين مليون جنيه


قال..ليه وصل امانة؟

قلت..عشان الشيك ممكن يطلع بدون رصيد
 وده حبالة طويله

لكن وصل الامانة 
انت هتضطر تدفعلي
 لانه هيبقي  
يا الدفع ...يا الحبس

قال تمام ..
وطلب مني ورقة وقلم..


للكاتبة حنان حسن




وبالفعل... قام بكتابة وصل امانه 
علي نفسة ب2مليون 
جنيه
ولكنه رفض ان يعطيني الوصل
 قبل ان يتاكد بانني ساساعده 
ان يصل للخزنة

وقال..تفتحي خزنة باسم ادامي 
تاخدي وصل الامانة

قلت..خلاص تمام البس النقاب تاني

وتعالي معايا 
نروح غرفة المكتب 
بتاعة باسم 
وشوف الورق الي انت عايزة
لكن ياريت يكون في الانجاز 

قبل ما باسم يخلص الحمام بتاعة ويخرج

قال..ماشي
هاجي معاكي غرفة باسم

قلت.. تيجي معايا فين يا عم؟
 انت هتصبر هنا
وتنتظرني  ثواني 
علي ما اروح اسرق
 المفاتيح
 من جيب الجاكت بتاع باسم 
قبل ما يخرج من الحمام

قال..طيب
 بس متتاخريش

وخلي بالك صبري متابعك
معايا
 يعني اي حركة غدر
 صبري هيعرفني
 وهتدفعي عمرك 
ثمن غبائك

وسالتة بسخرية؟

قلت..الله
 هو صبري كمان في الموضوع ؟؟؟؟

طيب مش تقول؟؟؟

قال..انا بفهمك بس 
عشان تنجزي وتجيبي الورق بدون الاعيب


للكاتبة حنان حسن




قلت...تمام ثواني

وبالفعل... ذهبت سريعا لغرفة باسم
 و كنت الاحظ بان صبري يراقبني بالفعل
لكي لا اتقابل في باسم بالداخل

المهم..اخذت المفاتيح وخرجت 
لاعود لغرفتي
 واخذت معي ذلك الشاب لغرفة المكتب 
وقبل ان افتح له الخزنة 

اخذت منه وصل الامانة

وبمجرد ما اخذت الوصل
فتحت له الخزنة

واخذ كل ما يريد  من
 اوراق 
وقد لاحظت 
بان صبري ابن عم باسم يتابع
 ما يحدث 
وهو يقف في الخارج مراقبا 

وبعد ان اخذ ذلك الشاب غايتة..
خرج مهرولا من الغرفة
 ليفر بغنيمتة

وبعدها... نظرت لصبري الذي وقف مبتسما
 ابتسامة انتصار وبيدة الموبيل...
الذي كان من الواضح بانة يسجل
وقوفي بجانب الخزنة مع ذلك الشاب وتسهيلي له عملية السرقة

وطبعا تلك الابتسامة من صبري كانت تعني
 بانني ...عدت مرة اخري تحت رحمة صبري 
واصبح معه ما يهددني به من اوراق ضغط

المهم بعد تلك الورطة
لم اجد حلا اخر سوي ان اكمل مع صبري لعبتة
لكي لا يفضحني امام باسم

وعدت للغرفة لاكمل
  زينتي
 وطلبت من الكوافير ان يستانف عمله
 وبدات اكمل مكياجي  وواستعد للزفاف

وفي الليل...
اتي باسم لياخذني لاجلس معة امام الماذون

وعندما سالني 
الماذون 

ان كنت اقبل  بباسم 
زوجا لي؟

انتظرت قليلا 
قبل ان اجيب

وفي تلك اللحظة

نظرت للوجوه التي تترقب حركات شفتاي

 ومن هؤلاء الناس
 كانت  فريال وصبري وغيرهم

قلت.. موافقة 
وبعدها تنفس الجميع الصعداء

لان من مصلحة صبري وفريال 
ان  تتم تلج الزيجة


للكاتبة حنان حسن




 كي تتم المؤامرة
 علي باسم

وبعد كتب الكتاب

ذهبنا للقاعة 
وكانت اكبر واشيك قاعة في اسكندرية
 مثلما وعدني باسم 
من قبل


للكاتبة حنان حسن



وكان فرحا كبيرا 
ابهر الجميع
 وكنت انا وباسم كا امير واميرة 
ينظر الينا الجميع 
بانبهار واعجاب 

وبعد انتهاء الفرح

ذهبنا انا وباسم
 لاحدي الاوتيلات 
الكبيرة 

لنقضي اول ليلة لنا في زواجنا...
وقد اخذتني الفرحة 
من كل مشاكلي 
وهمومي

 ونسيت كل ما حدث

 ورحت ارتدي اجمل قميص نوم 
يليق بتلك الليلة الرائعة 

ووضعت  بعضا من العطر الفرنسي الاخاذ 

واخذت اجهز لتلك الليلة التي لطالما 

تمنيتها منذ ان احببت
 باسم
وبعد ان القيت نظرة 
سريعة علي مظهري المغري الرائع 
سمعت صوت باسم 
ياتي من من خلفي 

وهو يقول...
اه يا قلبي انا مقدرش الجمال ده

واقترب مني 
وهو يقول مغازلا..

 انا مكنتش اعرف ان في كده
ومد باسم يده باتجاهي لاقترب منه ويضمني 
اليه

ولكن قبل ان اضع يدي في يدية
سمعنا طرقا علي الباب

ففتح باسم

وكانوا.. خدمة الغرف 

يدخلون بالعشاء للعروسين

وبعدما انتهوا ...اعطي احدهم لباسم..ظرفا
 وهو يقول

 ده لحضرتك


للكاتبة حنان حسن




وشكرهم باسم 

وبعد ان خرجوا 
عاد باسم وهو يفتح ذلك الظرف
 وهو يقول...
يظهر ان في حد مش قادر يصبر للصبح 
وقال انه يرسل لنا ببرقية تهنئة 
عشان  يباركلنا

وكان باسم مازال مبتسما قبل ان يقراء الرسالة

 ولكن بعدما قرائها...

تغير لونه
 وتغيرت ملامح وجهة 

وغابت الابتسامة عنة
 وظهر بديلا عنها الغضب الشديد
 ونادي عليا بنبرة غضب 
عالية....


للكاتبة حنان حسن




قال...حبيبة

قلت ...نعم
قال....... 


لو عايز تعرف باقي احداث القصة ضع عشرين ملصقا مع متابعة صفحتي الشخصية
مع تحياتي
الكاتبة
حنان حسن

التعليقات

BLOGGER: 18
  1. غير معرف10/03/2020

    حلوه جداا

    ردحذف
  2. جميله كملى

    ردحذف
  3. 😳😳😳😂😂❤️❤️❤️❤️

    ردحذف
  4. ياريت الجزء اللي بعده بسرعه جميله جدا

    ردحذف
  5. جزء كمان بلييييز
    حلوة كتيييير شوقتينا اكتر

    ردحذف
  6. حلوة مشوقة

    ردحذف
  7. غير معرف10/03/2020

    الجزء التاسع من فضلك

    ردحذف
  8. ياحنون هي نسيت أنها لسه عذراء وباسم هيعرف كده المفروض انها ارمله وعندها ولد هي نسيت أنه كده ممكن يكشفها

    ردحذف
  9. حلوه اوي بس الجزء التاسع بسرعة

    ردحذف
  10. جميلة بس الفصل صغير من فضلك نزلي الفصل التاسع نحن في الإنتظار

    ردحذف
  11. الرواية جميله

    ردحذف
  12. ياحببتي فين الجزء العاشر من جواز عرفي لو سمحتي

    ردحذف

الاسم

رواية ابقى معي (stay with me),7,رواية أحاسيس ممنوعة,8,رواية إحتياج أنثى,12,رواية أحضان ممنوعة,12,رواية أحضنيني,5,رواية إغتصاب في الحلال,8,رواية البعض يفضلونها ساخنة,12,رواية الرغبة قبل الحب احيانا,4,رواية العشق المسموم,10,رواية المطلقة و البواب,8,رواية أنفاس ساخنة,10,رواية بت شمال,10,رواية جواز عرفي,10,رواية خلف أسوار الخرابة,6,رواية دعارة مشروعة,6,رواية رغبة شرسة,9,رواية زفافي على مريض إيدز,7,رواية زواج متعة,7,رواية زواج مع إيقاف التنفيذ,5,رواية عشقتك رغما عنك,11,رواية علاقة ساخنة,9,رواية فضيحة بالدور الأرضي,5,رواية فعل فاضح,12,رواية قادر و فاجر,1,رواية لازم قبل الدخلة,6,رواية ليلة زفاف زوجي,10,رواية ليلة زفافي على أخي,10,رواية مذكرات راقصة محترمة,5,رواية مطلوب عانس,12,رواية مطلوب مساعد قاتل,4,رواية نبض ميت,12,رواية نصف عذراء,7,قصص و روايات,269,
rtl
item
حنان حسن - كاتبة روائية: رواية جواز عرفي - ‏الجزء ‏الثامن
رواية جواز عرفي - ‏الجزء ‏الثامن
رواية جواز عرفي الجزء الثامن - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن
https://lh3.googleusercontent.com/-jmVlXgVS-9g/X3iUYfuriYI/AAAAAAAACUE/5IbuXqkTfJIBh_XdFnzTetlPvRPKL3TPACLcBGAsYHQ/s16000/1601737822454244-0.png
https://lh3.googleusercontent.com/-jmVlXgVS-9g/X3iUYfuriYI/AAAAAAAACUE/5IbuXqkTfJIBh_XdFnzTetlPvRPKL3TPACLcBGAsYHQ/s72-c/1601737822454244-0.png
حنان حسن - كاتبة روائية
https://www.hananstory.com/2020/10/blog-post_3.html
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/2020/10/blog-post_3.html
true
3044855969157461923
UTF-8
تم تحميل جميع المنشورات لا توجد منشورات إظهار الكل اقرأ المزيد رد إلغاء الرد مسح بواسطة الرئيسية الصفحات المنشورات اظهار الكل مرشحه لك التصنيف الارشيف SEARCH كل المنشورات لا يوجد منشور مطابق لطلبك Back Home الأحد الإثنين الثلاثاء الأربعاء الخميس الجمعة السبت احد إثنين ثلاثاء اربعاء خميس جمعة سبت يناير فبراير مارس إبريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر يناير فبراير مارس ابريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر الآن منذ دقيقة $$1$$ minutes ago منذ ساعة واحدة $$1$$ hours ago امس $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago منذ اكثر من 5 اسابيع متابعين متابعة هذا المحتوى للعضويات المميزه الخطوة الأولى: شارك المحتوى على وسائل التواصل الإجتماعي الخطوة الثانية: اضغط على اللينك على شبكات تواصلك انسخ الكود بالكامل اختر الكود بالكامل تم نسخ الكود بالكامل Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content