رواية لازم قبل الدخلة - ‏الجزء ‏الثالث

رواية لازم قبل الدخلة الجزء الثالث - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن

رواية لازم قبل الدخلة الجزء الثالث 

للكاتبة/حنان حسن 


بعدما تعاطفت مع نغم صديقتي 
وقصة صحبتها الراقصة.. الله يحرقها

قبلت انفذ اخر نصباية ليا عشان اقف مع صحبتي التي تتوسل الي ان اساعدها
وكنت مقررة اتوب بعدها..

لكن بعد ما كتبنا الكتاب انا والضحية بكر..

ودخلت نغم وعملت تمثيلية الايدز

كنت فاكره ان بكر هيطلقني ويرميني بره مثل باقي الازواج السابقين

لكن اتفاجاءت بانه بيعترفلي بانه هو كمان عنده ايدز

ولقيت نفسي اتورطت ولبست في حيطة

لكن طبعا مكنش ينفع اتمم الزواج مع بكر بسبب
 مرضة

فا اخذت افكر سريعا

ولقيتني.. بقولة نفس الجملة 
الي قالوها لي ازواجي الاندال السابقين

قلت..معلش يا بكر انا مش هقدر اكمل معاك

اتفضل طلقني واخرج بره حياتي


للكاتبة حنان حسن 


ولقيت بكر بيرد بعفوية شديدة 

وبيقول..وحياة امك؟

قلت..لا بكر عيب كده ملوش لازمة نجيب سيرة الام

ثم اضفت
يا سيدي احنا لسه ع البر وانا ممكن اتنازل عن المؤخر
 الي انت كتبتهولي 
والمهر وكل حاجة

رد بكر بنفس العفوية
 وهو يخرج مسدسا كاتم للصوت من جيبة..

ووضعة علي التربيزة للتلويح بالتهديد
 ان لم ارضخ لاوامره

ونظر الي مهددا وهو
 يقول..
..ده عند ام ترتر يا حيلتها

انا اتجوزتك ومش هطلقك مهما حصل 
قلت له متوسلة
ارجوك يا بكر انا عايزة اعترفلك بحاجة

 رد  بكر وهو 
يقول ..عايزة تقولي ايه؟

قلت انا مش مريضة 
ايدز
قال..امال انتي حكايتك ايه؟ واتجوزتيني ليه؟
قلت وانا ابكي
انا هعترفلك بكل حاجة
وبالفعل جلست وسردت لبكر قصتي كاملة واخبرتة عن شغلي بالنصب انا ونغم
وكنت معتقدة  بان بكر هيتعاطف معايا ويسامحني ويتركني امشي

لكنه ... ابتسم وهو ينظر الي وكانه وجد كنزا امامة

ثم رد بكر قائلا
خلاص انا ممكن امشي الجواز علي الورق فقط ومقربش منك

لكن  بشرط

قلت شرط ايه؟

قال..تستمري في الشغلانة بتاعة الايدز دي
 وانا الي هجيبلك الزباين الي هتشتغلي عليهم 
وهتاخدي عشرة في المية علي كل زبون

قلت..نعم؟

انت عايزني اشتغل وتاخد انت تعبي علي الجاهز؟

رد بكر قائلا
كده ؟
ولا نتجوز ؟
بجد ونتمم الدخلة؟

نظرت له وقلت في نفسي اخده علي اد عقلة
 لغاية ما اهرب منه وارفع قضية خلع 
واخلص منه
لكن لقيتة بيخرج ورقة وقلم
 وبيطلب مني اكتب شيك علي بياض 

قلت..وليه شيك؟



للكاتبة حنان حسن 


رد بكر قائلا

عشان لو دماغك زقزقت ونويتي تغدري بيا لا قدر الله

قلت..ولو رفضت امضي؟

نظر الي بكر بغضب وقام من جلستة

وفي تلك اللحظة

 امسك بكر بالمسدس وهو يقول ..
يبقي هتتفضلي ادامي  نتمم الدخلة حالا

نظرت له وانا اقول
طيب ممكن تديني مهلة ساعة زمن افكر فيها؟


رد بكر بعد تفكير قائلا

مفيش مانع 
خدي وقتك علي مااجهز نفسي عشان الزفة
 قربت
وتركني بكر وراح يرتدي ملابسة
 بينما جلست انا واخذت افكر وركنت راسي علي الكرسي
 واغمضت عيني



للكاتبة حنان حسن 


ولقيت بكر بيمسك ايدي مره واحده..
 وهو بيقولي...
الليلة دخلتنا وهندخل غصب عنك 
ومفيش فرصة للتفكير

نظرت له بغضب..
 والتقطت المسدس سريعا وانا اقول..
 ده عند خالتك يا حب

وقمت بتوجية فوهة المسدس باتجاه بكر
 مهدده اياه
وخيرتة بين امرين وهما

 اما ان يلقي عليا يمين الطلاق
 والا افرغت محتويات المسدس بقلبة..

لكن بكر هجم عليا عشان يستعيد مسدسة مني مرة اخري

واخذ يقاومني ويجذب المسدس باتجاهة

  وفي الوقت الذي كانت يدي فيه  علي الزناد..

فجاءة...
 سمعت صوت طلقة خرجت من المسدس 
في الوقت الي فوهة المسدس موجهة لصدر بكر..
وبعدها لقيت بكر مسك صدرة 
وبرق عينة..
واتقلب 
ولقيت الدم انتشر في الغرفة كلها
ووقفت انا.انظر لبكر الذي اصبح جثة هامدة

وانا اقول..يانهار اسود

بقي انا الي مش عايزة اكمل في جريمة النصب؟

اهم بقوا جريمتين نصب وقتل

وجلست في ذهول وانا افكر ماذا افعل؟

وفكرت بسرعة اني اتصل..بصاحبة الماشورة السودة نغم

وبسرعة اتصلت بيها

قلت..الوو يا نغم

قالت..الوو

قلت..انتي فين..تعالي بسرعة الحقيني

قالت..ايه الي حصل؟

قلت..بعدين هقولك بس تعالي دلوقتي حالا في الاوتيل ..

ردت نغم قائلة..اجي ازاي بس ولما العريس يشوفني تاني ويكشفنا؟

قلت ..تعالي بسرعة  بكر مات

ردت نغم وهي غير مصدقة
قالت..مش ممكن انتي بتقولي ايه؟

قلت وانا ارتعش..اخلصي ربنا يهدك
 وتعالي انتي لسه هتستفسري؟

ردت نغم قائلة..انا جيالك مسافة السكة

وانتظرت نغم وانا اقف امام جثة بكر
وانا متجمدة وارتعش...



للكاتبة حنان حسن 


وبعد شوية..
لقيت نغم جاية وهي ترتعش هي الاخري

وسالتني؟
قالت..ايه الي حصل؟

واخذت اسرد لنغم كل ما حدث
ولقيتها بتقولي ...يخييبة بقي طلع عنده ايدز؟

قلت..ايوه وصحبتك راوية الراقصة زمانها مصابة هي كمان

ردت نغم قائلة..
طيب وهنعمل ايه في الجثة دي يا يختي؟

قلت..لازم نتخلص منها طبعا

وسالتني نغم بغباء
قالت..هنتخلص منها وندفنها؟

رديت وانا اكاد افقد اعصابي

قلت..لا هنحنطها ونحطها في المتحف المصري

انتي بتسهبلي يا نغم؟
طبعا لازم ندفنها

رد نغم متسائلة
يعني مفيش حل غير الدفن؟

نظرت لها بغيظ وانا 
اقول.. لا عادي 
ممكن ننيمها ونتصور جنبها سيلفي
 وبعدين نحتفظ بيها في الثلاجة 
 
ردت نغم بسؤال يشل

قالت..دينا هو انا لو قولتلك اني اعصابي بايظة ؟

وحاسة اني رجلي جالها التصاق؟
 ومش هقدر اساعدك  ؟هتزعلي؟



للكاتبة حنان حسن 


وسالتها؟

قلت..يعني ايه التصاق؟

قالتلي حاجة شبيهة بشلل الاطفال

 بس بتيجي للكبار لما بيبقوا في موقف منيل زي الي احنا فيه دلوقتي

قلت..وحياة ابوكي يانغم ما ناقصة لطافة ..

انتي  هتساعديني غصب عنك حتي لو جالك تبول لا ارادي
لان دي شورتك السودة

اخلصي وفكري هنتخلص من المصيبة دي ازاي؟

ردت نغم وهي تقفز  من مكانها
 وكان واضح بانها روادتها فكرة عبقرية

قالت..احسن حل اننا نرمي الجثة من الشباك 
وكانه وقع بالصدفة

نظرت لها وانا احبس
 غضبي
قلت..وقع من الشباك صدفة؟
 ومات صدفة؟
 وهو واخد طلقة في صدرة بالصدفة؟
 صح؟

نظرت الي نغم باسف
وهي تقول..اه صحيح نسيت موضوع الطلقة ده

وساد الصمت بينا للحظات 

واخذنا نفكر..
ومره اخري 

ولقيتها بتقفز من مكانها وهي تقول..عندي فكرة جبارة

قلت..قولي بسرعة؟

قالت..احنا نجرجر الجثة لغاية باب الاسانسير
 و ندخل الجثة جوا الاسانسير

 وبعدين نضغط علي الزرار وينزل المصعد بالجثة لوحدها لتحت 

ولما الناس يشوفوه هيفتكروا انه اتقتل في المصعد



للكاتبة حنان حسن 


نظرت لها بعدما شعرت ببوادر الشلل 

ثم رديت عليها
قائلة

قلت..جثة ايه الي هانجرجرها ؟
اللهي يجرجروكي انتي والي خلفوكي
 في يوم واحد..

يا غبية انتي ناسية ان في كاميرات في كل مكان في الاوتيل؟
 وهيشوفونا واحنا بنجرجرها ؟

رجعت نغم للتفكير مرة اخري بعدما وبختها

ثم عادت مره اخري
 نغم بعدما لمعت بعينيها نظرة العبقرية

قالت..بس يبقي مفيش غير الصودا الكاوية(البوتاس)
وسالتها؟
قلت...ليه بوتاس؟
احنا هنحمية؟


ردت نغم ساخرة
قالت..في حد بيستحمي بالبوتاس يا دينا بردوا؟
قلت..امال ليه البوتاس ؟اتحفيني

ردت نغم قائلة...
 لا طبعا البوتاس مهم جدا

ثم بدات نغم تشرح
 قصدها
قالت.انا شوفت..في برنامج
اسمة الجريمة الكاملة

واحدة قتلت جوزها وحطتة في البانيو وحطت عليه صودا كاوية 
ومواد كيمائية تاني
 لغاية ما اختفي في
 البانيو

نظرت لها بعدما فرحت جدا بذلك الاقتراح السهل
 المريح

 وسالتها؟
 
قلت..وحياة ابوكي بجد يا نغم؟
 في حاجة اسمها كده؟

ردت نغم بثقة ما بعدها 
ثقة 
وهي تقول..

يا بنتي بقولك البرنامج اسمة الجريمة الكاملة

قلت..تمام احنا هنجيب منين بقي المواد الكيميائية دي؟
ردت نغم قائلة



للكاتبة حنان حسن 


عشر دقايق وانا هروح اجيب الطلبات دي
 من عند ام  محي 
واجي..

وسالتها..مين محي؟ 
ومين ام محي؟

ردت نغم قائلة

ده واد قتل مراتة السنة الي فاتت بنفس الطريقة

قلت..والبوليس معرفش حاجة عن جريمتة دي؟

ردت نغم قائلة
لا البوليس عرف  ومحي اخد اعدام
عشان كده انا رايحة اجيب الحاجة من امه

قلت يا صلاة النبي؟
وسالتها
قلت.. طيب مهو يا بنت العبيطة معني ان محي اتعدم 
تبقي الخطة فاشلة؟

والجريمة مش كاملة؟

 ردت نغم قائلة

انتي مش فاهمة
 محي متقبضش عليه عشان اتكشف..

دي امه هي الي بلغت عنه

قلت..يعني انتي متاكده من الخلطة  الكيمائية دي
 انها هاتخفي الجثة؟

ردت نغم قائلة

يا بنتي بقولك..اسمها الجريمة الكاملة

قلت.. الله يطمنك
خلاص روحي بسرعة

وبالفعل..نزلت نغم وغابت شوية
 وبعدين رجعت بتلك المواد الكيمائية ..

وطلبت مني نغم ان احرك معها الجثة لنوصلها للبانيوا..

ولكن قبل ما نلمس الجثة سمعنا الباب بيخبط

وطبعا فتحت انا لقيت ادارة الفندق باعتة بتستعجلني انا وبكر نجهز عشان الزفة 

وطبعا قلتلهم
حاضر

ولما سالوا عن العريس
 
ادعيت بانه نايم شوية 
ولما يصحي هخلية يتصل بيهم



للكاتبة حنان حسن 


وفي نفس اللحظة
 ظهر الكوافير الرجالي
 الي جاي بناء علي موعد مع بكر عريسي 

والفندق كله اتقلب عندنا في الغرفة

وخصوصا لما البادي جارد الخاص ببكر اتصل بيه اكتر من خمسين مره
 وبكر مردش عليه

ولقيت الحارس مصمم يشوف بكر

وفي تلك اللحظة
تفاجاءت بمدير الفندق بيقول احنا عايزين نشوف العريس
 ومش هنمشي من هنا غير لما نشوف العريس

ووقفنا انا ونغم واحنا مش عارفين نعمل اية 
مع الناس دي 

ولقينا نفسنا اتفضحنا

وبالفعل دخلوا واكتشوفوا الجثة..
واخذونا احنا الاتنين علي المحكمة
 ومنها علي المشنقة
 وتقدم مني عشماوي عشان ينفذ الحكم 

وانا اقول لالالا
وصحيت من النوم لاكتشف باني نمت
 وانا بفكر اثناء المهلة الي اعطاها لي بكر
 لافكر 
وقد حلمت بكابوس

ولقيت بكر عايش ادامي  وبيسالني

قال..قلتي ايه؟

فكرتي؟

قلت...انا موافقة اشتغل لحسابك

قال..حلو اوي
 يلا بقي يا حلوه عشان هنبدء الشغل من اليلة 

قلت..والزفة؟

قال..منا خلاص هلغي الزفة مبقلهاش لازمة

قلت..تمام 
لما تجهز الضحية الي هنعمل عليها الشغل

 ابقي هاتلي بيانتها



للكاتبة حنان حسن 


رد بكر قائلا
معايا البيانات وجاهزة 

ومد بكر يدة لي بورقة
 بها معلومات عن رجل الاعمال
 الي هنبدء ننصب عليه 

واخذت من بكر الورقة
 التي بها البيانات

 وبمجرد ما فتحت
 الورقة 
وقرات البيانات
 وشوفت صورة الضحية اتصدمت
 واصابني الذهول
لان البيانات كانت ل..........


لو عاوز تعرف باقي احداث القصة..ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
مع تحياتي
الكاتبة
حنان حسن

التعليقات

BLOGGER: 7
  1. اداها بيانات لمحمد الى تعرفت عليه....ويمكن تعترف لمحمد بالحقيقة ويساعدها...
    تسلمي💖💖💖💖💖

    ردحذف
  2. الله يعطيكي العافية كتير حلوة

    ردحذف
  3. غير معرف9/08/2020

    حلوة اوووووى ومشوقة

    ردحذف
  4. حلوة جداااااااا😍😍

    ردحذف
  5. روووووووووووعتك اميرة القلوب

    ردحذف
  6. اكيد لمحمد اللى شافته

    ردحذف

الاسم

رواية ابقى معي (stay with me),7,رواية أحاسيس ممنوعة,8,رواية إحتياج أنثى,12,رواية أحضان ممنوعة,12,رواية أحضنيني,3,رواية إغتصاب في الحلال,8,رواية البعض يفضلونها ساخنة,12,رواية الرغبة قبل الحب احيانا,4,رواية العشق المسموم,10,رواية المطلقة و البواب,8,رواية أنفاس ساخنة,10,رواية بت شمال,10,رواية جواز عرفي,10,رواية خلف أسوار الخرابة,6,رواية دعارة مشروعة,6,رواية رغبة شرسة,9,رواية زفافي على مريض إيدز,7,رواية زواج متعة,7,رواية زواج مع إيقاف التنفيذ,5,رواية عشقتك رغما عنك,11,رواية علاقة ساخنة,9,رواية فضيحة بالدور الأرضي,5,رواية فعل فاضح,12,رواية قادر و فاجر,1,رواية لازم قبل الدخلة,6,رواية ليلة زفاف زوجي,10,رواية ليلة زفافي على أخي,10,رواية مذكرات راقصة محترمة,5,رواية مطلوب عانس,12,رواية مطلوب مساعد قاتل,4,رواية نبض ميت,12,رواية نصف عذراء,7,قصص و روايات,267,
rtl
item
حنان حسن - كاتبة روائية: رواية لازم قبل الدخلة - ‏الجزء ‏الثالث
رواية لازم قبل الدخلة - ‏الجزء ‏الثالث
رواية لازم قبل الدخلة الجزء الثالث - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن
https://lh3.googleusercontent.com/-C6FfjzG83iw/X1Y-CVzKbOI/AAAAAAAACE4/xSdmnV3f3KgGEfgpniDZjAuOZa26UwNZQCLcBGAsYHQ/s16000/1599487494355492-0.png
https://lh3.googleusercontent.com/-C6FfjzG83iw/X1Y-CVzKbOI/AAAAAAAACE4/xSdmnV3f3KgGEfgpniDZjAuOZa26UwNZQCLcBGAsYHQ/s72-c/1599487494355492-0.png
حنان حسن - كاتبة روائية
https://www.hananstory.com/2020/09/blog-post_7.html
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/
https://www.hananstory.com/2020/09/blog-post_7.html
true
3044855969157461923
UTF-8
تم تحميل جميع المنشورات لا توجد منشورات إظهار الكل اقرأ المزيد رد إلغاء الرد مسح بواسطة الرئيسية الصفحات المنشورات اظهار الكل مرشحه لك التصنيف الارشيف SEARCH كل المنشورات لا يوجد منشور مطابق لطلبك Back Home الأحد الإثنين الثلاثاء الأربعاء الخميس الجمعة السبت احد إثنين ثلاثاء اربعاء خميس جمعة سبت يناير فبراير مارس إبريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر يناير فبراير مارس ابريل مايو يونيو يوليو اغسطس سبتمبر اكتوبر نوفمبر ديسمبر الآن منذ دقيقة $$1$$ minutes ago منذ ساعة واحدة $$1$$ hours ago امس $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago منذ اكثر من 5 اسابيع متابعين متابعة هذا المحتوى للعضويات المميزه الخطوة الأولى: شارك المحتوى على وسائل التواصل الإجتماعي الخطوة الثانية: اضغط على اللينك على شبكات تواصلك انسخ الكود بالكامل اختر الكود بالكامل تم نسخ الكود بالكامل Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content